ثبت بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در کشور
ثبت بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در کشور
رئیس پلیس فتای ناجا، برداشت های اینترنتی، هتک حیثیت، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی را در صدر جرایم فضای مجازی اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال در کشور ثبت شده است.

به گزارش شمس، سردار وحید مجید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: نزدیک ۷۰ درصد از این جرایم در پلیس فتا کشف شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در پرونده های مربوط به برداشت های اینترنتی، دانلود نرم افزارهای اغوا کننده از قبیل شارژ رایگان و شارژ با ۵۰ درصد تخفیف بیشتر به چشم می خورد، از مردم خواست هرگونه دانلود را از طریق سایت های رسمی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا در خصوص ضریب آلودگی در فضای مجازی گفت: بیشترین ضریب آلودگی در فضای سایبری به شبکه های اجتماعی خارجی مربوط می شود چرا که سرور این شبکه ها در خارج از کشور قرار دارد و پروتکل های قانونی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی داخلی مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم آلودگی شبکه های اجتماعی خارجی را که بیشتر به ترویج خشونت مبادرت می کنند، را به حداقل برسانیم.

سردار مجید در مورد بداخلاقی های فضای مجازی نیز گفت: بداخلاقی نسبت به افراد و مسئولان قابل پیگیری است اما با تدوین منشور اخلاقی در فضای مجازی و تبعیت مردم از این منشور، بطور قطع آمار بداخلاقی ها، تعرض به حریم خصوصی افراد کاهش چشمگیری می یابد.

به گفته وی ، در آذربایجان شرقی نیز در نیمه نخست امسال یک هزار و ۸۰۰ پرونده در پلیس فتا مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی از صدور مجوز تاسیس پلیس فتا در ۴ شهرستان آذربایجان شرقی شامل شبستر، اهر، میانه و جلفا خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز مجوز راه اندازی پلیس فتا در ۶ شهرستان دیگر این استان را صادر می‌کنیم.