ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود/ ساخت ۵ هزار و ۵۶۰ واحد برای نیازمندان
ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود/ ساخت ۵ هزار و ۵۶۰ واحد برای نیازمندان
وزیر راه و شهرسازی گفت: طی روزهای آینده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و ۵۵۶۰ واحد در مرحله آماده‌سازی و اجرا قرار دارد.

به گزارش شمس، در جریان سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان‌شرقی، ۵ پروژه راه، راه‌آهن و راه روستایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به صورت ویدئوکنفرانس این پروژه را به منظور افتتاح از سوی رئیس جمهوری تشریح کرد، درخصوص جزئیات هریک از این پروژه‌ها اظهار داشت: راه‌آهن میانه – بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر امروز با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید و خانواده شهدا به وسیله قطار به مشهد مقدس سفر کردند.

وی ادامه داد: احداث راه‌آهن میانه – بستان آباد – تبریز باعث کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر و کاهش ۵.۵ ساعته سفر از تبریز تا تهران می‌شود که با افتتاح فاز اول این پروژه حدفاصل میانه تا بستان‌آباد، مسافران کاهش ۴ ساعته زمان سفر را مشاهده می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به دومین پروژه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: قطعه ۴ آزادراه ارومیه – تبریز واقع در شهرستان اسکو به طول ۳۱ کیلومتر با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال نیز آماده افتتاح است، این پروژه در ۶ قطعه تعریف شده که ۲ قطعه آن تا پل شهید کلانتری زیر بار ترافیکی قرار دارد و قطعه ۳ در دست ساخت است.

وی یادآور شد: حدود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح استان آذربایجان‌شرقی در دست احداث قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اسلامی آخرین پروژه قابل افتتاح احداث بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار به طول ۲۴۰ کیلومتر به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طبق وعده‌ای که وزارت راه و شهرسازی داده است، تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آماده بهره‌برداری می‌شود؛ خوشبختانه تکمیل و احداث راه‌های روستایی در کشور به یک نهضت راه‌سازی تبدیل شده و امروز شاهد افتتاح ۲۴۰ کیلومتر شامل ۱۲۰ کیلومتر روکش و ۱۲۰ کیلومتر احداث راه‌های روستایی هستیم.

وزیر راه‌ و شهرسازی در ادامه بیان داشت: طی روزهای آینده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و ۵۵۶۰ واحد در مرحله آماده‌سازی و اجرا قرار دارد.

وی توضیح داد: پروژه‌های طرح اقدام ملی و بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی عبارتند از: پروژه طلایه واقع در شهرستان تبریز، شامل ۲ هزار واحد در مساحت ۱۸ هکتار در مرحله آماده‌سازی، پروژه مسکن طالقانی واقع در شهرستان تبریز شامل ۸۸۰ واحد در مساحت ۶ هکتار در مرحله اجرا، پروژه انتهای طالقانی شامل ۳۸۰ واحد در مساحت ۱۰ هکتار در مرحله آماده‌سازی، پروژه نگین اندیشه واقع در شهرستان تبریز شامل ۶۰۰ واحد در مساحت ۲ هکتار در مرحله اجرا و پروژه ستاد اجرایی فرمان امام در شهرستان‌های تبریز و مراغه شامل ۱۷۰۰ واحد در مساحت ۲۰ هکتار در مرحله استصوابی و امضای تفاهمنامه.

انتهای پیام/