تکمیل فاز نخست اتوبان ولایت تا پایان بهمن سال جاری/ تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب
تکمیل فاز نخست اتوبان ولایت تا پایان بهمن سال جاری/ تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز بازدید چند ساعته‌ای را از پروژه‌های عمرانی شهر آغاز کرده‌اند.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در جریان بازدید از پروژه فاز نخست اتوبان ولایت با بیان اینکه این اتوبان تا جاده اهر امتداد دارد، گفت: در مسیر این پروژه چندین ملک تملک نشده بود که در سه هفته اخیر با تلاش شهرداری تملک شده است.

وی افزود: اگر شرایط خاصی اتفاق نیفتد و برودت هوا اجازه دهد، طبق روزشمار نصب شده این پروژه تا آخر بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تملک املاک واقع در مسیر پروژه زمان‌بر بود، عنوان کرد: با این حال تلاش داریم پروژه را در زمان مقرر تحویل شهروندان دهیم.

وی با بیان اینکه در ادامه پروژه، عملیات خاکبرداری نیز انجام می‌شود، بیان داشت: تا سه سال آینده کل پروژه اتوبان ولایت که حالت رفت و برگشت دارد و تقاطع به تقاطع تکمیل می‌شود، به اتمام می‌رسد.

به گفته هوشیار، دومین تقاطع غیر همسطح فاز اول اتوبان ولایت، به طول ۱۲۰۰ متر، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن، فاز نخست اتوبان ولایت تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

پس از این در فاز اول اتوبان ولایت تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصر (عج) و دوربرگردان پاسداران به نصر اجرا شده است.

هزینه یکصد میلیارد تومانی برای اجرای پروژه روگذرهای میدان شهید فهمیده 

شهردار تبریز از هزینه یکصد میلیارد تومانی برای اجرای پروژه روگذرهای میدان شهید فهمیده خبر داد و گفت: این دو رو گذر ۱۸ دی سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 امروز یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از آخرین وضعیت پروژه دو روگذر میدان شهید فهمیده بازدید کرد.

در این بازدید شهردار تبریز ۱۸ دی سال جاری را زمان بهره‌برداری از این دو روگذر اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه که شامل اتصال اتوبان پاسداران به ولیعصر همچنین باغمیشه به پاسداران است، هزینه شده است.

هوشیار با بیان اینکه این پروژه تا اوایل سال جاری به مدت ۲۲ ماه غیرفعال بوده، تصریح کرد: هم اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد که حاصل ۶ ماه عملیات اجرایی مداوم است.

وی ادامه داد: ضلع جنوبی روگذر میدان شهید فهمیده از سمت ولیعصر به اتوبان پاسداران در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و عملیات عرشه.گذاری ضلع شمالی نیز توسط معاونت عمران شهرداری منطقه ۵ آغاز شده است.

روگذرهای شمالی و جنوبی میدان شهید فهمیده راه دسترسی شهروندان از شهرک‌های باغمیشه و ولیعصر به اتوبان پایداران را تسهیل کرده و از میزان ترافیک میدان شهید فهمیده خواهد کاست.

پل روگذر جنوبی میدان شهید فهمیده به طول ۳۵۰ متر دارای سه پایه میانی و دو کوله به عرض ۶.۲۰ متر در دو لاین خروجی از کوی ولیعصر به سمت اتوبان پاسداران است.

پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه ۶۵ متری خاوران در بودجه سال آینده

شهردار تبریز گفت: در صورت عدم مخالفت دانشگاه تبریز، رقم ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ۶۵ متری خاوران در بودجه سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز صبح امروز به همراه عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی، تاج الدینی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از چند پروژه بزرگ عمرانی، بازدید کرد.

یعقوب هوشیار در جریان بازدید از تقاطع غیرهمسطح خلعت پوشان و ۶۵ متری خاوران متذکر شد: معضل اصلی پروژه، امتداد این مسیر تا میدان بسیج است که از اراضی دانشگاه عبور کرده و ۸۰۰ متر از اراضی دانشگاه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مخالف این کار است، افزود: این پروژه در طرح جامع و تفصیلی آمده و در سال ۸۷ مصوب شده است.

شهردار تبریز هزینه تملک و اجرای این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ماه آینده فصل بودجه بندی است و اگر دانشگاه مخالفت نکند، برای سال آینده می‌توانیم این رقم را در بودجه پیش‌بینی کنیم.

به گفته هوشیار، عملیات احداث و تکمیل پل خلعت پوشان آغاز شده و با اتمام این تقاطع، کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران، با اتصال اتوبان پیامبر اعظم‌ (ص) به میدان بسیج تکمیل و نام آن بر لیست پروژه های شاخص شهرداری تبریز افزوده خواهد شد.

در حال حاضر عملیات انتقال و جابه‌جایی اصولی و فنی تأسیسات آبی شامل لوله‌های آب شرب ۷۰۰ و ۸۰۰ میلی‌متری به طول ۲۸۸ متر بر روی سازه تعبیه شده در رفوژ وسط پل خلعت پوشان در حال اجرا است و این عملیات جابه‌جایی تا پایان آذر به اتمام می‌رسد.

تقاطع غیرهمسطح خلعت پوشان با سازه فلزی به طول دهانه ۱۰۰ متر بدون ستون میانی و به عرض ۵۰ متر به شکل قوسی با دارا بودن چهار رمپ و چهار لوپ بوده و با ۵۶ حلقه شمع‌گذاری اجرا خواهد شد.

پل روگذر شمالی میدان شهید فهمیده نیز به طول ۳۷۵ متر و عرض ۶.۲۰ دارای چهار پایه میانی و دو کوله خروجی از سمت باغمیشه به سمت اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان طراحی شده است.

هوشیار اذعان داشت: تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب ۱۵ واحد تملک شده در مسیر پروژه مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب صبح امروز با حضور مسؤولان استانی و مدیران شهری تخریب شد.

در راستای تداوم اجرای پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب امروز با حضور سردار عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی، محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و یعقوب هوشیار شهردار تبریز ۱۵ واحد دیگر در این مسیر تخریب شد.

یعقوب هوشیار در این خصوص یادآور شد: تا امروز ۹۰ میلیارد تومان برای تملک ۹۱ مغازه و ملک در این پروژه هزینه شده است و تا پایان سال جاری نیز ۷۰۰ میلیارد تومان برای عرصه و اعیان مسیرگشایی انقلاب هزینه خواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه ۳۱۳ واحد مسکونی در این مسیر واقع شده است، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا امروز تعداد ۹۶ واحد در مسیر پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری خیابان انقلاب تملک شده است.

به گفته وی، پروژه مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب به پاسداران به طول ۱۴۰۰ و عرض ۴۵ متر در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ تبریز آغاز به کار کرده و از مجموع ۳۳۰ واحد مسکونی در این مسیر، تاکنون ۹۶ واحد مسکونی توافق، تملک و تخریب شده است.

پایان پیام/