تکلیف «حبیب امین‌زاده» را مشخص کنید/ اگر قانونا مشکلی ندارد از ظرفیت او استفاده شود
تکلیف «حبیب امین‌زاده» را مشخص کنید/ اگر قانونا مشکلی ندارد از ظرفیت او استفاده شود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم خواهان تعیین تکلیف پرونده‌ی حبیب امین‌زاده رئیس اسبق سازمان صمت آذربایجان‌شرقی شد.

به گزارش خبرنگار شمس، «محمدحسین فرهنگی» صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خواهان تعیین تکلیف پرونده‌ی دستگیری رئیس سابق سازمان صمت استان شد و اظهار داشت: از مقامات اجرایی و قضایی خواهش می‌کنم در خصوص «حبیب امین‌زاده» تصمیم واقع‌بینانه‌ای اتخاذ کنند. بنده سوال کردم، سوء استفاده شخصی وی را نفی و صرفا گفتند ضوابط اداری رعایت نشده است که البته نباید این اتفاق نیز رخ دهد.

وی ابراز امیدواری کرد به‌زودی پرونده امین‌زاده رئیس سابق صمت استان تعیین تکلیف و موضوع روشن شود و چنانچه قانوناً زمینه‌ی فعالیت مجدد او مهیا باشد بشود از ظرفیت وی استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از بررسی موضوع جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی در مجلس خبر داد و افزود: این طرح بسیار با ارزشی است. بنده خیلی در کمیسیون مربوطه زمان صرف کردم و بیش از دو سوم این طرح با پیشنهادات بنده تدوین شده است و این پیشنهادات را با نظر صاحب‌نظران و کارشناسان ارائه کرده‌ام.

وی خاطرنشان ساخت: در این طرح همه راه‌های تعطیلی بنگاه های فعال اقتصادی و تولیدی مسدود شده است و دیگر نه بانک و نه موسسه مالی اعتباری و نه مقام قضایی اجازه‌ی بستن و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند و چنانچه این طرح به نتیجه برسد یکی از مشکلات دیرینه واحدهای تولیدی را حل خواهد کرد. البته یک استثنا قائل شدیم و یک واحد تولیدی در مواقع خاص تنها با تصویب شورای تامین استان قابل تعطیل است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه در بودجه سال آینده مالیات بخش تولید را ۶۲ درصد افزایش داده‌اند، تصریح کرد: با دولت اجمالا توافق کردیم که برای بخش تولید سقف افزایش مالیات گداشته شود. بر روی یک درصدهایی بحث کردیم و امیدواریم بر روی عدد معقول و مناسب توافق کنیم.

وی خواستار فعال کردن دفاتر مالیاتی شد و بیان داشت: علت اینکه سازمان امور مالیاتی هر چه خواست اضافه می‌کند این است که دفاتر را قبول ندارد، دفاتر چه مشکلی دارند؟ رئیس جدید سازمان صمت استان این‌ها را کنترل و حل کند.

فرهنگی خطاب به رئیس جدید سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری شما استقلال مس آذربایجان باشد، این اتفاق اگر رخ دهد قطعا یکی از تحولات مهم استان و سکوهای پرتاب خواهد بود.

گفتنی است صبح امروز پرنیان به‌عنوان رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی معرفی شد. در ابتدای مراسم «حبیب امین‌زاده» رئیس اسبق این سازمان که تیر ماه ۱۴۰۰ دستگیر و روانه‌ی زندان شد در مراسم حضور یافت اما با تذکر دیگران سریعا جلسه را ترک کرد!

انتهای پیام/