تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک و ۴ تن لباس بیمارستانی در جلفا/ محصولات به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود
تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک و ۴ تن لباس بیمارستانی در جلفا/ محصولات به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود
مدیر صنایع و انتقال فناوری‌های پیشرفته منطقه آزاد تولیدی صنعتی ارس گفت: روزانه ۳۵ هزار بطری محلول و اسپری ضدعفونی کننده در ‌این مجموعه برای مقابله با کرونا تولید می شود.

به گزارش شمس، آیدین جهانگیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر اسپری و محلول‌های ضدعفونی کننده، ماسک و پارچه مخصوص ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) نیز از  جمله محصولات جدیدی است که در ارس تولید می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های تولیدی مستقر در ارس، خاطرنشان کرد: روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک و ۴ تن پارچه ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) در ارس تولید و علاوه بر توزیع در سطح منطقه به سایر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

مدیر صنایع و انتقال فناوری های پیشرفته ارس توضیح داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت‌های متعددی درخواست اخذ مجوز تولید لوازم بهداشتی در ارس را دادند که با صدور مجوزهای مربوطه، هفت واحد تولید کننده به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با شیوع کرونا مشغول هستند.

وی یادآور شد: برای چهار شرکت تولیدی جدید نیز در حال صدور مجوز تولید هستیم که با افزایش تعداد این شرکت‌ها روزانه پنج هزار عدد ماسک، ۱۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده ۱۰۰ میلی لیتر تا یک لیتری و ۴۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده ۳۰۰ میلی لیتری به آمار فوق اضافه می‌شود.

انتهای پیام/