توصیه های پلیس به رانندگان سرویس مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید
توصیه های پلیس به رانندگان سرویس مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس، حتما خودشان دانش آموزان را به مدارس برساند و از سپردن خودرو به سایر افراد اجتناب کنند.

به گزارش شمس، سرهنگ هاشم شعفی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: رانندگان سرویس مدارس، خودروی خود را از نظر فنی بررسی و از سالم بودن چراغ‌های ترمز، راهنما، لاستیک و کمربند ایمنی تمامی سرنشینان مطمئن شوند. خودرو را به کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه و چراغ گردان زرد مجهز و تابلو سرویس مدارس را نصب و بغل‌نویسی سرویس مدرسه انجام دهند.

وی با بیان این‌که رانندگان سرویس مدارس باید مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کرده و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند، گفت: در موقع سوار و پیاده کردن دانش آموزان چراغ گردان زرد را روشن کنند تا سایر رانندگان توقف خودرو را برای سوار و یا پیاده کردن دانش آموزان متوجه شوند.

شعفی افزود: رانندگان سرویس مدارس که دارای خودروی ون، مینی بوس و اتوبوس می‌باشند، فردی را به عنوان کمک راننده سرویس همراه داشته باشند تا دانش آموزان را در سوار و پیاده کردن کمک کنند؛ همچنین از توقف در جلوی درب مدارس خودداری کنند.