توسعه و نگهداری تفرجگاه‌ها اولویت ماست/ توقف توسعه درخت‌کاری در عینالی به‌علت مشکل آب!
توسعه و نگهداری تفرجگاه‌ها اولویت ماست/ توقف توسعه درخت‌کاری در عینالی به‌علت مشکل آب!
رئیس سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد و گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه، بحران تامین آب است.

به گزارش شمس، بابک دانش پناه صبح روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: تلاش می شود در سال آینده توسعه امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه در دو مسیر شش کیلومتری و ۳.۵ کیلومتری مشخص شده انجام شود که در صورت ایمن سازی این مسیرها و ایجاد زیرساخت های اولیه و امکانات مختلف مانند سرویس بهداشتی، امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه برای ایجاد مجموعه های تفریحی، ورزشی و رفاهی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه عینالی، عون بن علی دارای هشت هزار هکتار وسعت است، اظهار داشت: برخی از اراضی واقع در این مجموعه جزو استثنا بوده که با کسر این اراضی، محدوده تحت پوشش این سازمان به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار می رسد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عینالی،  عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: در این مجموعه ۸۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد و آب آن از طریق ۱۲ استخر موجود تامین می شود و این سازمان با مشکل تامین آب و آبیاری آن مواجه است.

دانش پناه، با اشاره به استقبال شهروندان و مسافران از این مجموعه به صورت شبانه روزی، ادامه داد: با توجه به اماکن و جاذبه های تفریحی و گردشگری این مجموعه، معرفی و شناساندن این بخش ها موجب جذب بیشتر مسافران و گردشگران به این مجموعه می شود.

وی با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بود، یادآوری کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده و همکاری نهادهای دولتی و شورای اسلامی تبریز، بودجه این سازمان در سال آینده به ۵۱ میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: این تفرجگاه برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم، نیازمند توجه ویژه در بحث بودجه و تخصیص اعتبارات دولتی است.‌ طی مکاتباتی که با نمایندگان مجلس و مدیران استانی انجام شده است، در سفر رییس جمهوری به تبریز، تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه های این سازمان طی سه سال آینده پیشنهاد شده است.

دانش پناه افزود: در آستانه ایام عید نوروز و با توجه به حضور مسافران و گردشگران در این مجموعه، بیش از ۱۳۰ هزار گلدان گل عمدتا از نوع بنفشه در حال کاشت در این مجموعه بوده و همزمان با روز درختکاری نیز حدود ۳۰ اصله نهال به صورت نمادین در این مجموعه کاشته شد.

وی اظهار داشت: این مجموعه دارای ۲۷۸ هزار اصله درخت بوده که از این تعداد حدود ۹۸ هزار اصله مربوط به سوزنی برگ ها و ۱۸۰ هزار گونه پهن برگ هستند و به علت وجود مشکل در تامین آب و آبیاری درختان، توسعه نهال کاری جزو برنامه های این سازمان نیست.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: در این مجموعه سه سالن گلخانه به ظرفیت اسمی تولید ۱۲۰ هزار بوته گل وجود دارد که امسال ۱۲۵ هزار گلدان گل در ۱۵ گونه تولید شده و در فضای سبز مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند.

دانش پناه با اشاره به احداث اقامتگاه های بوم گردی در مجموعه عینالی تبریز، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۶۴ واحد بوم گردی در این مجوعه احداث شود که در اولویت اول احداث ۱۴ اقامتگاه در اولویت قرار داشته و این تعداد در حال ساخت و تکمیل هستند.

وی نبود زیرساخت های مختلف مانند آب، برق، گاز و فاضلاب را از عمده مشکلات اقامتگاه های بوم گردی این مجموعه اعلام و یادآوری کرد: برای جذب مسافران و گردشگران به این واحدها لازم است این زیرساخت ها با همکاری مدیران ارشد استانی و دستگاه های خدماتی در این مجموعه ایجاد شود.

انتهای پیام /