توسعه‌ی اینترنت شمالغرب کشور/ ایجاد دو دسته‌ی موافق و مخالف فضای مجازی مشکلات را حل نمی‌کند
توسعه‌ی اینترنت شمالغرب کشور/ ایجاد دو دسته‌ی موافق و مخالف فضای مجازی مشکلات را حل نمی‌کند
وزیر ارتباطات دومین مرکز داده کشور با مرکزیت تبریز را جهت توسعه شبکه اینترنتی شمالغرب کشور از طریق ویدیوکنفرانس راه‌اندازی کرد.

به گزارش شمس، «محمد جواد آذری ‌جهرمی» ظهر: امروز بزرگترین مرکز داده شمال‌غرب وارد مدار می‌شود که سرمایه‌گذاری آن توسط همراه اول انجام گرفته است؛ بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توضیح داد: این مرکز توسط توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و با هدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک با ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال‌غربی کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال‌غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه  ۹ میلیون دانش‌آموز به راحتی می‌توانند از شبکه «شاد» در روز استفاده کنند و کار بزرگی است، عنوان کرد: باید فضا را برای استارت‌آپ‌ها و حضور آنها باید فراهم ساخت.

وی افزود: میزان شکایت مردم از جرایم سایبری ۲۰ درصد کاهش یافته است که دلیل اصلی آن همان رمز پویا می‌باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه نگرانی‌های اخلاقی جامعه از فضای مجازی واقعیت دارد، خاطرنشان ساخت: ایجاد دو دسته‌ی موافق و مخالف فضای مجازی مشکلی را حل نمی‌کند و باید از فضای موجود استفاده حداکثری کرد.

وی در پایان بیان داشت: تا شهریور ماه ۵ نقطه‌ در تهران به شبکه اینترنتی ۵G مجهز می‌شود و سعی داریم تمام کشور را به این فناوری مجهز کنیم.

انتهای پیام/