توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در آذربایجان‌شرقی
توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توزیع 300 هزار اصله نهال در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش شمس، سیروس داودی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: ۳۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح آذربایجان شرقی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته منابع طبیعی خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان خواهیم رسید و به صورت نمادین نهالی غرس خواهیم کرد. همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و نهال کاری انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش و دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان در حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی، افزود: همکاران ما در اداره ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی به بهانه هفته منابع طبیعی میهمان مدارس، معلمان و دانش‌آموزان عزیز هستند تا درباره اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی با این عزیزان گفتگو و دانش افزایی کنند.

داودی خاطرنشان کرد: برنامه زنگ درخت کاری با حضور دانش‌آموزان و اولیای محترم‌شان و نیز معلمان گرامی به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

وی به نقش تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: تشکل‌های زیست محیطی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در جامعه دارند و ما نه تنها در هفته منابع طبیعی، بلکه در تمام هفته‌های سال به کمک‌های این عزیزان نیاز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی همچنین به اجرای طرح بزرگ مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و افزود: این طرح همزمان با هفته منابع طبیعی به صورت رسمی کلید می‌خورد و ما در اسفند ماه به صورت انبوه و با مشارکت مردم در سطح عرصه‌های مختلف استان اقدام به نهال کاری خواهیم کرد.

داودی در پایان از رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و مجازی به عنوان بازوان توانای فرهنگ ساز یاد کرد و اظهار داشت: از همه رسانه‌ها برای کمک به اجرای این طرح بزرگ و مردمی دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/