توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس منطقه آزاد ارس
توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس منطقه آزاد ارس
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از تهیه و توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب در مدارس و کتابخانه های محدوده چهارگانه ارس و نیز مدارس عشایری محدوده قلی بیگلو خبر داد.

به گزارش شمس، یوسف داداش‌زاده اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی تعداد ۱۰ هزار جلد کتاب به ارزش چهار میلیارد ریال تهیه شده و مقرر است در مدارس، مساجد، کتابخانه‌های عمومی و سیار جلفا و خداآفرین و ارسوندان توزیع شود.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر کتابخانه عمومی جلفا، دو کتابخانه سیار با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد و بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب در مراکز مختلف فرهنگی هنری منطقه توزیع شده است.

️معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: با حمایت‌های انجام شده و مشارکت این دو نهاد، تعداد منابع کتابخانه جلفا به ۳۲هزار جلد و تعداد منابع کتابخانه‌های سیار به هفت هزار جلد رسیده است.

وی مجموع اعضای کتابخانه عمومی جلفا و کتابخانه‌های سیار را حدود سه هزار و ۶۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: کتابخانه‌های سیار منطقه آزاد ارس که یکی در سطح مدارس و دیگری در نواحی روستایی منطقه و نواحی همجوار فعالیت می‌کنند، علاوه بر توزیع کتاب در محدوده‌های چهارگانه، بیش از دو هزار و ۳۵۰ نفر عضو از مدارس و روستاهای تابعه جلفا و نیز مدارس عشایری محدوده قلی بیگلو جذب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در ارس در ایام کرونا، از ظرفیت فضای مجازی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ارائه خدمات توسط کتابخانه‌های سیار، برگزاری مسابقات مجازی کتابخوانی و ارائه‌های کتاب های الکترونیکی از جمله اقداماتی است که در ایام شیوع کرونا در جهت پر کردن بخشی از اوقات فراغت ارسوندان انجام خواهد شد.

داداش زاده بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در راستای توسعه کیفی و کمی ظرفیت کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در منطقه، احداث کتابخانه شجاع بوده که طراحی این کتابخانه به متراژ ۱۷۷۰ مترمربع به اتمام رسیده و آماده احداث است.

️وی از خرید بخشی از کتاب‌های مولفین منطقه در راستای حمایت از آنان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۰ مولف در سطح شهرستان شناسایی شده که در هفته‌های آتی از آنان تجلیل خواهد شد.

وی گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در طول سال، خوانش کتاب، طراحی و نقاشی با موضوع کتاب، عکس هدیه کتاب، دلنوشته و برداشت از کتاب، تجهیز کتابخانه‌های مدارس و مساجد محدوده منطقه آزاد ارس و نیز ضبط و پخش برنامه دانا و مانای ارس در راستای افزایش سرانه مطالعه در منطقه آزاد ارس انجام شده است.

  • منبع خبر : تبریز بیدار