توزیع نامتعادل ثروت منجر به مهاجرت و حاشیه‌نشینی می‌شود
توزیع نامتعادل ثروت منجر به مهاجرت و حاشیه‌نشینی می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عواملی که منجر به مهاجرت و حاشیه‌نشینی می‌شود به مدیریت شهری ربطی ندارد بلکه مساله بی‌عدالتی و توزیع نامتعادل ثروت است.

به گزارش شمس، جواد رحمتی در اولین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شهر پیچیده‌ترین موجودی است که گاهی اوقات برخی از موارد در آن مورد غفلت واقع می‌شود. همین پیچیدگی، منجر شده تا رفته رفته تصمیم‌گیری نحوه مواجه با موضوع، انواع مشکلات را در کنار بحث اقتصادی به وجود آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نگاه ایده‌آلیستی به موضوع و تکیه بر آموزه‌های دانشگاهی تا زمانی که این علم بومی سازی نشود، منجر به راه حل نخواهد شد.

رحمتی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها با انفعال مواجه هستیم، تصریح کرد: عوامل منجر به مهاجرت و حاشیه‌نشینی اساساً به مدیریت شهری ربطی ندارد بلکه مواردی همچون بی‌عدالتی و توزیع نامتعادل ثروت بر آنها دخیل است.

وی بیان کرد: در شهر تبریز به دلیل برخی زیرساخت‌ها و زمینه‌های فرهنگی، نگاه متفاوتی از سوی شهروندان نسبت به شهروندان سایر شهرها وجود دارد که به دنبال آن میزان انتظار از مسئولان و مدیران نیز فراتر است.

رحمتی بیان کرد: هر قدمی که در بحث تصمیم سازی برای شهر برمی‌داریم، باید بی‌توجه به بحث‌های علمی و طرح‌های ارائه شده نبوده و نگاه آرمان گرایی نداشته باشد.

وی گفت: مسائل اجتماعی نسبت به طرح‌های عمرانی در شهر اولویت بیشتری داشته و باید بر موضوع یکپارچگی مدیریت شهری توجه داشت.

انتهای پیام /