توزیع مرغ ۲۰۴۰۰ تومانی در آذربایجان شرقی
توزیع مرغ ۲۰۴۰۰ تومانی در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع مرغ با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان، از روز گذشته، 17 آذر ماه در استان خبر داد.

به گزارش شمس، اکبر فتحی در جلسه وبینار با حضور مدیران جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان‌ها، با بیان این‌که مرغدارانی که نهاده‌های دامی را با یارانه ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی خریداری کرده‌اند موظف هستند تا مرغ زنده را با قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به کشتارگاه تحویل دهند، گفت: مدیران شهرستان باید کارکرد مرغداری‌های شهرستان خود را رصد کرده و در توصیه‌های خود به مرغداران، آن‌ها را از عواقب گرانفروشی و عدم ارسال مرغ به کشتارگاه‌ها آگاه کنند.

وی از مرغداران خواست از تمام ظرفیت خود برای تولید و فروش مرغ و ارسال به کشتارگاه استفاده کرده و در این روزهای حساس برای حفظ امنیت غذایی جامعه با جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان همکاری کنند.

وی با اشاره به سیاست جهاد کشاورزی در بخش طیور، گفت: مدیریت متمرکز بخش  طیور یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و باید با جدیت دنبال شود؛ قیمت مرغ به گونه‌ای محاسبه شده است که همه هزینه‌ها برآورد شده و مرغدار با حاشیه سود مناسب اقدام به تولید مرغ می‌کند بنابراین با گرانفروشان برخورد خواهد ش،د چرا که قیمت‌های بالاتر، حق الناس را زیر سوال می‌برد و مردم حق اعتراض خواهند داشت.

فتحی افزود: دستگاه قضایی و بازرسی وزارت صمت با مرغدارانی که تخلف انجام دهند برخورد خواهد کرد و معرفی این مرغداران وظیفه جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش همواره در راستای حمایت از تولید کننده قدم برداشته است، لذا در مرحله اول هیچ علاقه‌ای به برخورد با تولید کننده ندارد اما اگر حقوق مردم پایمال شود مجبور خواهیم شد تا کسانی را که قوانین مربوطه را زیر پا می‌گذارند تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به این‌که وظیفه تنظیم بازار مرغ تا سطح عمده فروشی بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: در گذشته این امر بر عهده وزارت صمت بود اما بعد از عهده دار شدن این وظیفه جهاد کشاورزی با جدیت و برنامه ریزی به دنبال حل این موضوع و تعیین قیمت مناسب این محصول در بازار است.