توزیع به اندازه مرغ در بازار موجب کاهش قیمت شده است
توزیع به اندازه مرغ در بازار موجب کاهش قیمت شده است
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توزیع به اندازه مرغ قبل از عید و بعد از عید در قالب طرح ضیافت موجب کاهش قیمت در برخی مواقع حتی زیر قیمت دولتی و مصوب تنظیم بازار شده است.

به گزارش شمس، منوچهر رحمانی روز چهارشنبه اظهار کرد: گوشت مرغ با قیمت مصوب و با بررسی کارشناسی شده ۳۱ هزار تومان اعلام شده که البته این قیمت به عقیده مردم گران، اما به نظر تولید کننده قیمت واقعی است چون قیمت تمام شده همین است و نهاده دامی گران می باشد.

وی افزود: برخی مواقع وفور مرغ در بازار موجب کاهش قیمت از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۹هزار و ۵۰۰ تومانو این امر موجب نگرانی تولیدکنندگان شده، چون احتمال ضرر و زیان برای تولید کننده وجود دارد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید قیمت مرغ واقعی باشد تا تولید کننده هم ضرر نکند و یکی از وظایف کارگروه تنظیم بازار و مصوب کردن قیمت کالا با در نظر گرفتن منافع هر ۲ طرف، مصرف کننده و تولید کننده می باشد.

وی ادامه داد: پایین آمدن قیمت مرغ از قیمت مصوب در بازار احیاناً موجب ضرر تولید کننده می شود و در ادامه ممکن است به تولید هم خللی وارد شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل و تعدیل بازار، مدیریت توسعه بازرگانی آذربایجان شرقی با همکاری نهادهای متولی یکهزار و ۶۵۰ تن مرغ منجمد در ۲ هفته آخر اسفندماه سال گذشته با قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار توزیع کرد و قیمت مرغ گرم نیز ۳۱ هزار تومان مصوب شد.

وی اضافه کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان توزیع ۶۸۰ تن مرغ منجمد دیگر در مرحله اول در قالب طرح ضیافت آغاز شد که در صورت نیاز برای توزیع مرحله دوم نیز آماده هستیم.

انتهای پیام/
  • منبع خبر : ایرنا