تورم انتظاری پس از گرانی بنزین با نظارت کنترل می‌شود / کالا به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است
تورم انتظاری پس از گرانی بنزین با نظارت کنترل می‌شود / کالا به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید باید با نظارت از تورم انتظاری جلوگیری کرده تا فضای روانی تاثیری بر گرانی کالاها نداشته باشد.

به گزارش شمس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها، گفت: براساس گزارشات ارائه شده، مشکلی در تامین کالاهای موردنیاز کشور وجود ندارد و واردات بیش از میزان موردنیاز بوده و این کالاها در بنادر دپو شده و مقرر است به مراکز مورد نظر منتقل شوند.

وی با بیان اینکه کالا به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است، افزود: باید با نظارت از تورم انتظاری جلوگیری کرده تا فضای روانی تاثیری بر گرانی کالاها نداشته باشد.

بازرسی‌های در بازار تشدید شده است

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه بازرسی‌های تشدید شده است، اظهار کرد: اتحادیه های صنفی و سازمان حمایت از مصرف کننده با تمام قوا پای کار آمده اند و مقرر است؛ در صورت نیاز از نیروهای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت نیز استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعزیرات به پرونده شکایات با فوریت رسیدگی می کند، اضافه کرد: برخی به دنبال سوءاستفاده از شرایط فعلی هستند که باید از آن جلوگیری شود.

رحمانی با بیان اینکه تکمیل سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها و… پیش از افزایش قیمت بنزین نیز در دستور کار وزرات صنعت، معدن و تجارت بود که در حال حاضر این موارد با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود، ادامه داد: براساس گزارشات ارائه شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات و صنوف از وضعیت بازار، تعداد تخلفات مکشوفه در این سه روز بیشتر از تخلفات صورت گرفته پیش از افزایش قیمت بنزین، نیست.

بازرسان وزارت صمت روزانه ۳۰ هزار بازرسی انجام می دهند

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که از اجحاف در حقوق مردم جلوگیری شود، گفت: سامانه ۱۲۴ از ۷ صبح تا ۱۰ شب گزارشات را دریافت و پیگیری های لازم را انجام می دهند، در حال حاضر ۴ هزار بازرس در وزارت صمت فعالیت می‌کنند که روزانه ۳۰ هزار بازرسی توسط آنها صورت می‌گیرد از سوی دیگر اتحادیه صنفی با بیش از ۱۷ هزار نفر بازرس بر بازار نظارت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بازرسی های از بازار ادامه دار خواهد بود و در شرایط جدید نیز تشدید می‌شود.