توجه به بخش معدن باعث تولید ثروت و شکوفایی اقتصاد آذربایجان‌شرقی خواهد بود
توجه به بخش معدن باعث تولید ثروت و شکوفایی اقتصاد آذربایجان‌شرقی خواهد بود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، توجه به بخش معدن را از اولویت برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و گفت: در این استان بخش صنعت نسبت به بخش معدن حرف اول را می‌زند و نیاز است با توجه به وجود معادن غنی و امکان توسعه آنها در راستای تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی زمینه برای پیشرفت بخش معدنی فراهم شود.

به گزارش شمس، صابر پرنیان در جمع مسئولان شهرستان اهر افزود: بخش صنعت در استان آذربایجان شرقی نسبت به بخش معدن فعالیت بیشتری داشته و این امر باعث شده معادن مورد بی توجهی قرار گیرد و در این راستا این سازمان به جد وارد حوزه معدن شده و به زودی شاهد تحولات بزرگی در بخش معدن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی بسیار مناسب می باشد خواستار حمایت جدی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد مراکز تولید و واحدهای صنعتی در این استان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: برای ایجاد واحدهای صنعتی و پرداختن به تولید و اشتغال نیازمند حل موانع و تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است که تأمین برق و انرژی واحدهای صنعتی یکی از اساسی‌ترین موارد می باشد و وزارت نیرو مکلف به تأمین برق مصرفی مراکز تولیدی و شهرک‌های صنعتی است.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به این استان اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به تصویب رسید که به زودی اعمال خواهد شد.

پرنیان در ادامه به تقاضای ۱۵۰ سرمایه گذاری برای فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و از دستگاه های متولی خواست برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و توسعه واحدهای صنعتی در این شهرستان به طور جدی همکاری کنند.

انتهای پیام /