توافق با دانشگاه علوم پزشکی برای جابجایی مجتمع پزشکی شیخ الرئیس تبریز
توافق با دانشگاه علوم پزشکی برای جابجایی مجتمع پزشکی شیخ الرئیس تبریز
شهردار تبریز با اعلام اینکه در خصوص جابجایی مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس با علوم پزشکی به توافق رسیده‌ایم، گفت: با مراجع قضایی نیز مذاکرتی انجام گرفته است تا جهت کاستن بار ترافیکی معابر در هسته مرکزی شهر مجوز مطب و خدمات پزشکی صادر نشود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار ظهر امروز در هفتمین جلسه قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۲ برگزار شد، در خصوص معضلات ترافیکی تبریز اظهار کرد: افزایش خودروها یکی از علل اصلی تشدید مشکلات ترافیکی است به طوری که شش سال قبل تنها ۳۵۰ هزار خودرو در تبریز وجود داشت اما هم اکنون این عدد به ۷۰۰ هزار رسیده است.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت فعلی اقدامات بی‌نظیری در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده افزود: اتمام عملیات عمرانی و بهره برداری از ایستگاه های فاز ۳ خط یک مترو، خرید اتوبوس و نوسازی یک هزار تاکسی شهری مثال‌های بارزی از عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی تبریز است.

هوشیار با اشاره به تک سرنشین بودن ۷۰ درصد خودروها در شهر و ایجاد راه بندان در معابر پرتردد، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در ترویج و فرهنگ‌ استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی دارد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری سلامت ابراز کرد: تبریز مرجع درمانی شمال‌غرب کشور است اما باید برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر شهری، خدمات پزشکی در ورودی های شهر خدمات ارائه کنند.

شهردار تبریز با اعلام اینکه در خصوص جابجایی مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس با علوم پزشکی به توافق رسیده‌ایم، گفت: با مراجع قضایی نیز مذاکرتی در این رابطه انجام شدهاست که  برای کاستن بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر مجوز مطب و خدمات پزشکی صادر نشود.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز در سال آینده برنامه ویژه ای در خصوص زیباسازی بصری و نورپردازی دارد، گفت: رسیدگی به وضعیت زیباسازی بصری و نورپردازی اتوبان پاسدران و شهید کسایی در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.