تنها ۶۴ هزار از ۲۷۰ هزار متقاضی مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی حائز شرایط شدند
تنها ۶۴ هزار از ۲۷۰ هزار متقاضی مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی حائز شرایط شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۷۰ هزار متقاضی مسکن در استان که در طرح نهضت ملی مسکن و در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده بودند، پالایش شده و ۶۴ هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

به گزارش شمس، جواد رحمتی صبح امروز در نشست آخرین وضعیت ثبت‌نام و پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۲۷۰ هزار متقاضی مسکن در استان که در طرح نهضت ملی مسکن و در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده بودند، پالایش شده و ۶۴ هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

وی با بیان اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، گام اول این طرح است، افزود: زمین مورد نیاز متقاضیان تبریز در شهرهای جدید سهند و شهریار تامین می‌شود و برای شهرهایی که هنوز زمین تامین نشده نیز باید هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن در شهر جدید سهند حدود ۱۲ هزار نفر است که با این حساب مشکلی در تامین زمین در این شهر نخواهیم داشت.

رحمتی گفت: در شهر جدید شهریار هم  حدود ۲۴ هزار نفر متقاضی مسکن هستند که طبق تفاهم‌نامه جهاد خانه‌سازی با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید حدود ۱۳۰ هکتار در فاز اول و در صورت عدم تکافو از اراضی ملی واقع در شهر جدید شهریار و گزینه‌هایی مانند الحاق یا تغییر کاربری در شهرک اندیشه و یا شهرک صیاد شیرازی مدنظر خواهد بود.

در این جلسه تصمیمات لازم برای تامین زمین در شهرهای زیر یکصد هزار نفر گرفته شد.

انتهای پیام/