تنها ۱۵ هزار از ۴۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی پول واریز کردند!
تنها ۱۵ هزار از ۴۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی پول واریز کردند!
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و ۶ هزار هکتار از محل ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، آماده واگذاری است.

به گزارش شمس، امیر بخشی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی از احراز شرائط ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد مبلغ اعلامی را واریز کرده‌اند.

امیر بخشی‌زاده افزود: ۱۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و ۶ هزار هکتار از محل ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، آماده واگذاری است و تاکنون از محل پروژه‌های نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد در استان آغاز شده و علاوه بر این، ۱۴ هزار واحد روستایی و ۳۲ هزار واحد خودمالک شهری هم در دست ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز تعداد افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان را ۸۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۳۰۰ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، برای ۱۹۰۰ واحد زمین تخصیص یافته و ۱۳۰۰ نفر نیز زمین را تحویل گرفته‌اند.

حجت‌الله سروری درخصوص واحدهای خودمالک شهری نیز گفت: بیش از ۲۰۰۰ واحد در حال طراحی و آغاز عملیات اجرایی است، ساخت ۹۷۰ واحد شروع شده و ۲۳۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

در این جلسه گزارشی از پیشرفت پروژه‌های مسکن در شهر جدید سهند و همچنین پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح نیز ارائه و تصمیمات لازم برای رفع موانع این پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/