تنها وعده‌ی روحانی به آذربایجانی‌ها/ ترافیک! سهم تبریزی‌ها از حضور رئیس‌جمهور
تنها وعده‌ی روحانی به آذربایجانی‌ها/ ترافیک! سهم تبریزی‌ها از حضور رئیس‌جمهور
روحانی این‌بار در سفرش به تبریز اشاره‌ای به وعده‌های قبلی‌اش در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آذربایجان‌شرقی نداشت.

سیاسی شمس: روحانی آمد و رفت اما عده‌ای نه از حضور او باخبر شدند و نه از آنچه در سفر چند ساعته‌ی وی به تبریز گذشت. باورش سخت است اما برای گروهی از خبرنگاران نیز سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی و جزئیات آن جهت پوشش خبری اهمیتی نداشت و اهالی رسانه اشتیاقی برای حضور در برنامه‌ها از خود نشان نمی‌دادند.

شاید عدم پیگیری چرایی نبودِ نشست خبری در ریز برنامه‌های رئیس‌جمهور نیز از همین بی‌اشتیاقی نشأت می‌گرفت و همه نیک می‌دانستند اگر قرار بر برگزاری نشست هم باشد عده‌ی معدودی به صورت گزینشی اجازه‌ی طرح سوال خواهند یافت و نیم ساعت قبل از برگزاری نشست هم سوالاتی مطرح خواهد شد که رئیس‌جمهور در پاسخ به آن‌ها دچار چالش نشود.

علی‌ایحال سفرِ سرد روحانی به تبریز پایان یافت و آنانکه از حضور رئیس‌جمهور بی‌خبر بودند در ترافیک چند ساعته‌ی مسیر استانداری و نمایشگاه بین‌المللی از این سفر اطلاع یافتند. گویا به‌خاطر مسایل امنیتی لازم بود مسیر حرکت کاروان رئیس‌جمهوری را در شهر خالی از خودرو کنند تا روحانی طعم حضور در میان آذربایجانی‌ها و تب و تابِ آنان را نچشد.

چهارمین سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی تنها یک وعده‌ی استانی داشت و آن هم تکمیل راه‌آهن تبریز-میانه-بستان‌آباد تا پایانِ سال جاری بود. روحانی می‌گفت چون پول نداشتیم نتوانستیم سر موعد این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم اما در لابلای همین سخنان اشاره‌ای به پروژه‌های نیمه‌تمام دیگر من‌جمله جاده تبریز-اهر یا تبریز-سهند و… که پیش‌تر وعده‌ی اتمام آن‌ها را در سال‌های گذشته داده بود، نکرد.

از عمر دولت دوازدهم دو سالی باقیست و قرائن نشان می‌دهد مردم خیلی زود از عملکرد کابینه‌ی روحانی ناامید شده‌اند و دیگر نه به وعده‌هایشان ایمان دارند و نه به تغییر وضعیتی که ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/