تمامی بیمه‌ها از زوجین نابارور حمایت می‌کنند/وجود ۷ مرکز درمان ناباروری در آذربایجان شرقی
تمامی بیمه‌ها از زوجین نابارور حمایت می‌کنند/وجود ۷ مرکز درمان ناباروری در آذربایجان شرقی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمامی انواع بیمه‌ها تا حدودی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش شمس، دکتر جواد احمدیان روز یکشنبه، اول خرداد ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفت مرکز درمان ناباروری در آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند و مرکز دولتی الزهرا(س) تبریز نیز در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند.

 وی ادامه داد: متأسفانه تا سال ۱۴۰۰ پوشش بیمه‌ای چندانی برای درمان ناباروری وجود نداشت اما از سال ۱۴۰۰ تمهیداتی اندیشیده شد و اقدامات درمانی، تشخیصی، داروها، پاراکلینینکی، آی یو آی، آی وی اف، و میکرواینجکشن، میکرو تسه مردان، سونوگرافی شکمی و ترانس واژینال تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: یک سری مشکلاتی از نظر ساختاری برای انتقال اسناد به بیمه وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا آنها را سریعتر برطرف کنیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: بیمه خدمات درمانی، سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه‌ها در این زمینه فعال می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین افرادی که سال گذشته اقدامات ناباروری انجام داده و تحت پوشش بیمه نبودند، می‌توانند با همکاری بیمه و ارائه‌ی اسناد لازم، مبالغ خود را دریافت کنند.

وی در پایان در خصوص هزینه‌های درمان ناباروری تاکید کرد: هزینه‌های درمان ناباروری بستگی به نوع درمان و میزان بیماری دارد که شاید با اقدامات دارویی برطرف می‌شود اما گاهی نیاز به تخمک کشی و اقدامات سطح بالا دارد که هزینه‌های بیشتری به خانواده‌ها تحمیل می‌کند اما تلاش می‌کنیم تا هزینه‌های زوج‌های نابارور تا حد امکان کاهش یابد.

انتهای پیام /