تلویزیون برای هنرمندان نیست/ در انتخابات ریاست‌جمهوری رکب خوردیم
تلویزیون برای هنرمندان نیست/ در انتخابات ریاست‌جمهوری رکب خوردیم
ساقی‌نژاد می‌گوید تلویزیون برای هنرمندان نیست و یک عهده جمع شده‌اند برای منافع خودشان کار می‌کنند.

فرهنگی شمس: در ایام عید میزبان جمال ساقی‌نژاد از بازیگران محبوب آذربایجان بودیم. جمال که در عرصه‌ی طنز فعالیت دارد مدتی است در بستر اینستاگرام با گروه‌های هنری من‌جمله «گجیل قاپیسی» همکاری دارد و چهره‌ای نام‌آشنا برای شهروندان است. متن گفت‌وگوی صمیمی شمس با این کاراکتر محبوب را در ادامه می‌خوانید:

چرا به گروه گجیل قاپیسی پیوستید؟

بعد ۱۸ سال فعالیت در تئاتر با تعطیلی صحنه نمایش در پی شیوع کرونا برای امرار معاش باید تصمیماتی اتخاذ و در مسیر کاری‌ام تغییراتی ایجاد می‌کردم که اساسی‌ترین تغییر را در ورود به فضای مجازی یافتم و گروه گجیل قاپیسی به نظرم بهترین گزینه بود چون پتانسیل مورد نیاز برای کار را داشتند.

از درآمدتان راضی هستید؟

خداراشکر درآمد خوبی دارم.

به نظر شما تلویزیون مخاطب زیادی دارد یا اینستاگرام؟

مگر در تلویزیون ما چیزی هم وجود دارد که حالا خوب باشد یا بد، اصلا مگر تلویزیون برای هنرمندان است؟ به عقیده من تلویزیون یک مجموعه شخصی است که برای منفعت خودشان کار می‌کنند. برای مثال تلویزیون برای بازیگری که دارای چهل سال سابقه کاری است در سال ۹۸ در ازای هر روز کاری‌اش فقط چهل هزار تومان قرارداد بسته بود! این نه تنها به هنرمندان است بلکه به شأن و شعور انسانی هم توهین محسوب می‌شود.

اگر بازیگر نبودید به چه حیطه کاری وارد می شدید؟

هیچوقت به این موضوع فکر نکرده‌ام قطعا شغلی را انتخاب می‌کردم که از لحاظ درآمدی خوب باشد.

چه زمانی احساس کردید که به دوران شکوفایی خودتان رسیدید؟

به نظر من مشهور شدن و محبوب شدن مهم نیست. مهم این است که در اوج محبوبیت بمانیم نه اینکه زمانی کوتاه مردم ما را بشناسند و بعد از چند سال فراموش شویم، مهم تداوم این محبوبیت است که باید حفظش کنیم.

اولین کاری که بعد از تمام شدن کرونا انجام می‌دهید چیست؟

قطعا به مسافرت خواهم رفت.

با ورود هنرمندان به عرصه سیاست و نقش‌آفرینی‌شان در حمایت از کاندیداهای ریاست‌جمهوری موافقید؟

من نه از سیاست سر در می‌آورم و نه در رابطه با آن اظهارنظر می‌کنم ولی همانند دیگران در انتخابات شرکت کردم. بالاخره هر کسی در انتخابات دودوتا چهارتا می‌کند و ما نیز فکر کردیم دیدگاه روحانی نسبت به هنر باز است و اتفاقات ویژه‌ای خواهد خورد ولی خب رکب خوردیم و اشتباه کردیم و دیگر نیز تکرار نمی‌کنیم.

برای سال جدید چه آرزویی دارید؟

آرزویم برای سال آینده این است که هیچ پدر و مادری را شرمنده اولاد خود نبینیم و هیچ خانواده‌ای دیگر محتاج نباشند. کرونا پدرهای زیادی را در مقابل فرزندانشان سر به زیر کرد. آرزوی بعدی‌ام این است که در سال بعد رونق کاری خوبی داشته باشیم.

تلخ و شیرین‌ترین خاطره‌تان از سال ۹۹ چه بود؟

هیچ موقعی خاطره تلخی نداشتم چون همه موضوعات را با دید مثبت نگاه می‌کنم ولی شیرین‌ترین خاطره ام این بود که دوست صمیمی من «وحید بهبودی» پدر می‌شود.

در دوران کرونایی از هنرمندان حمایت خاصی شد؟

اگر دویست هزار تومان بنی که دادند، اسمش را حمایت می‌گذارند ! بله ! البته من اسمش را حماقت می‌گذارم و معتقدم این کار توهین به شعور هنرمندان است. هیچ هنرمندی نیازمند روغن مایع یا دویست هزارتومان پول نیست.

بازیگر محبوبتان کیست؟

بهروز وثوقی! البته محمد خلقی هم از جمله بهترین بازیگران استان هستند.

عاشق شدید؟

بله بهمن ماه سال ۷۹ عاشق شدم و همچنان عاشقم.

سخن آخر:

جوانانی که احساس می‌کنند در زمینه هنر موفقیت‌های خاص یا درآمد ویژه‌ای وجود دارد اصلا اشتباه نکنند و از اساتید هنر خواهش می‌کنم که واقع‌بینانه جوانان را راهنمایی کنند تا آینده هیچ جوانی خراب نشود.

انتهای پیام/