تفاوت‌های رحیم خانه‌نشین با رحیمِ استانداری! / چرخش ۱۸۰ درجه‌ای برای انتخابات
تفاوت‌های رحیم خانه‌نشین با رحیمِ استانداری! / چرخش ۱۸۰ درجه‌ای برای انتخابات
شهرتی‌فری که در زمانِ تصدی معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی مدافع بی‌چون و چرایِ دولت روحانی و سخنگوی او بود، با بازنشستگی اجباری حال تبدیل به منتقد دولت شده است!

سیاسی شمس: رحیم شهرتی‌فر از مدیران بازنشسته‌ی دولت روحانی این روزها سرگرم تبلیغاتِ انتخابات مجلس یازدهم است. او که در دولت یازدهم کلیددارِ فرمانداری تبریز بود و در دولت دوازدهم به معاونت سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی رسید، نهایتاً با مصوبه‌ی مجلس و قانون منع بکارگیری بازنشستگان بالاجبار خانه‌نشین شد.

شهرتی‌فر همانند سایر مدیران بازنشسته احساس تکلیف کرده است! و ماه‌هاست در فضای مجازی با طعنه به دولت‌مردان خبرساز می‌شود، او بلافاصله بعد از بازنشستگی فعالیت انتخاباتی‌اش را از اینستاگرام آغاز کرد و با اتخاذ مواضعی که با گذشته‌اَش تناقض داشت، کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات مجلس عیان ساخت.

پیش‌تر خبرنگاران در نقد تناقض شعارهای فعلی شهرتی‌فر با عملکرد ۶ ساله‌اش در دولت روحانی عریضه‌ها نوشته‌اند اما گویا این مدیر بازنشسته می‌خواهد نسبت به این پارادوکس بی‌تفاوت باشد! شاید فرماندار سابق تبریز هم می‌داند فراموشکاری رسم ایرانی‌هاست.

رحیم شهرتی‌فر در جدیدترین موضع‌گیری انتخاباتی‌اش بعد از نام‌نویسی در مجلس گفته است: “سختی‌ها و فشار زندگی برای برخی مردم تا مرز تحمل ناپذیری پیش رفته است”

این همان کاندیدایی است که دی ماه سال ۱۳۹۵ در کسوت فرمانداری تبریز در گفت‌وگو با ایرنا می‌گفت: “آقای روحانی ضمن اينكه می‌خواهد اميدهای جامعه را افزايش دهد، برنامه‌های آتی را توضيح داده و آثار خير برجام را تشريح كردند؛ گفته‌های آقای روحانی نشانگر اين است كه دولت هم بر مشكلات جامعه اشراف داشته و هم برای حل آن مشكلات اهتمام جدی دارد…از تخريب‌های ناجوانمردانه كه عليه دولت صورت می‌گیرد گلايه‌منديم، حتی آقایِ رئيس‌جمهور اشاره كردند كه برخی تخريب‌ها و توهين‌ها فقط به قصد نااميد كردن مردم انجام می‌شود كه منصفانه نيست!”

شهرتی‌فر اردیبهشت ۹۷ نیز گفته بود: “دولت تدبير و اميد، عزم خود را برای ايجاد متوازن شغل در نقاط مختلف كشور، جزم كرده است! دولت با وجود تحريم‌ها و محدوديت‌ها، همچنان در مسير خدمت به مردم و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب گام بر می‌دارد”

حال باتوجه به موضع فعلی شهرتی‌فر در قبال دولت روحانی، یا او باید به‌خاطر دفاع‌های بی‌چون و چرایِ خود از رئیس‌جمهورَش از مردم عذرخواهی و به اشتباه ۶ ساله‌اش اذعان کند و یا با اتکاء به سخنانی که زمانِ مسئولیت دولتی‌اش داشت، به ناجوانمردی و تخریبِ دولت به‌خاطر انتخابات مجلس پایان دهد!

شاید اگر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نبود، رحیم شهرتی‌فر مجبور نمی‌شد برای پایان خانه‌نشینی از فشار زندگی بر مردم سخن بگوید، او اکنون در کسوت معاون سیاسی استانداری از خدمات دولت تدبیر و امید به آینده می‌گفت!