تعیین قیمت‌های نجومی برای لوازم خانگی در فضای مجازی/ مسئولان از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری کنند
تعیین قیمت‌های نجومی برای لوازم خانگی در فضای مجازی/ مسئولان از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری کنند
نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم معتقد است گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر توجیهی نداشته و تحت تاثیر قیمت سازی در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

به گزارش شمس، الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از گرانی لوازم خانگی، اظهار داشت: گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر توجیهی نداشته و تحت تاثیر قیمت‌سازی در فضای مجازی اتفاق افتاده است، با شیوع ویروس کرونا و کاهش نظارت‌ها، سوداگران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قیمت‌ها را سلیقه‌ای تعیین کرده و موجب گرانی تمامی کالاها شدند.

وی با بیان اینکه با رشد نرخ ارز و کاهش نظارت دولت بر بازار، افزایش قیمت‌ها موضوع دور از انتظاری نخواهد بود، افزود: موضوعات اقتصادی همانند زنجیری به هم پیوسته است که تغییر یکی از متغیرها موجب برهم خوردن معادله‌ها و ایجاد گرانی های نابه‌هنجار می شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت و سازمان تعزیرات حکومتی باید با ورود به موضوع گرانی لوازم خانگی از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری کنند، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که بازار به حال خود رها شده و قیمت ها سلیقه و براساس منفعت افراد تعیین می‌شود.

وی متذکر شد: ممکن است تولیدکنندگان با گران کردن لوازم خانگی به دنبال افزایش سود باشند در حالی که باید به این نکته نیز توجه شود که در صورت گرانی بی ضابطه، این افراد نیز متضرر خواهند شد، زیرا باید دستمزد کارگران را بیشتر کرده و مواد اولیه را گرانتر بخرند.

انتهای پیام/