تعویض کاغذهای باطله با کتاب و نوشت‌افزار/ جلوگیری از تاراج درختان با شعار کاغذ رباله نیست
تعویض کاغذهای باطله با کتاب و نوشت‌افزار/ جلوگیری از تاراج درختان با شعار کاغذ رباله نیست
یکی از فعالان فرهنگی تبریز که خود در عرصه عرضه کتاب و لوازم‌التحریر فعالیت می‌کند برای فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان روی به جمع‌آوری کاغذهای باطله آورده است.

بهنام نیک‌ مردی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی شمس با اشاره به قطع درختان ارسباران و انتقاد گسترده شهروندان از تاراج طبیعت آذربایجان، اظهار داشت: اخیراً فیلم‌ها و تصاویر زیادی از قطع درختان در اقصی‌نقاط آذربایجان‌شرقی منتشر شده است که مسئولان نیز علت آن را نیاز صنایع خوانده‌اند.

وی افزود: یکی از عمده دلایل قطع درختان تولید کاغذ عنوان می‌شود و در این راستا برای آنکه قدمی برای جلوگیری از قطع درختی دیگر برداشته باشیم، تصمیم به جمع‌آوری کاغذهای باطله گرفتیم.

فعال فرهنگی ساکن تبریز با بیان اینکه کاغذهای بسیاری در طول روز توسط دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی والدین در سطل زباله‌ جای می‌گیرند، توضیح داد: با پیشرفت تکنولوژی امکان بازیافت کاغذ استفاده شده به وسیله‌ی تخمیر وجود دارد؛ به همین علت تصمیم گرفته‌ایم کاغذهای باطله را جمع‌آوری و در قبال آن کتاب‌های نو و لوازم‌التحریر ارائه کنیم.

وی تاکید داشت: این اقدام سود چندانی برایمان ندارد اما موجب می‌شود از قطع بی‌رویه درختان جلوگیری گردد و درحالی که امکان تولید کاغذ نو از کاغذهای باطله وجود دارد، تیشه‌های آهنین بر ریشه‌ی طبیعت فرود نیاید.

نیک‌مردی با بیان اینکه در طول روزهای اخیر شاهد استقبال کم‌نظیر مردم از این طرح بوده‌ایم، خاطرنشان ساخت: آن گروه از شهروندانی که در خانه‌هایشان مجلات، روزنامه و کتب و دفاتر قدیمی دارند می‌توانند آن‌ها را به مرکز مداد شهر واقع آبرسان، جنب مسجد طوبی تحویل دهند و لوازم‌التحریر دریافت کنند.

انتهای پیام/