تعطیلات نوروزی ۵ روز می‌شود/ دیگر خبری از سیزده به‌در نیست !
تعطیلات نوروزی ۵ روز می‌شود/ دیگر خبری از سیزده به‌در نیست !
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید در طرح جدید برای ساماندهی تعطیلات، روزهای دوازدهو و سیزدهم فرئردین ماه تعطیل نیست.

به گزارش شمس، سلمان خدادادی ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی تعطیلات رسمی، اظهار داشت: این بحث از مجلس هفتم مطرح بوده اما روند رسیدگی آن در مجلس دهم جدی‌تر شد؛ کلیات این طرح توسط کمیسیون اجتماعی رد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس برای تامین نظر علما و نخبگان و بررسی‌های کارشناسانه در سال ۹۶ به مرکز پژوهش‌ها ارسال شد.

وی یادآور شد: باز آنجا که ساماندهی تعطیلات موضوعی حاد است و مرکز پژوهش‌های مجلس باید نظر گروه‌های سیاسی، مذهبی و فقها را جلب کند بنابراین روند بررسی آن در این مرکز طولانی شده و هنوز به کمیسیون ارائه نشده تا مجلس بتواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ساماندهی تعطیلات را ضروری خواند و عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر کمیسیون‌های مجلس با تصویب طرح تعطیلی پنج شنبه‌های مراکز اداری، قضایی و آموزشی را برای تمامی استان‌ها موافقت کردند؛ به‌نظرم با تعطیلی پنج شنبه‌ها ارتباط ما با دنیا قطع می‌شود زیرا در سایر کشورها شنبه و یکشنبه‌ها تعطیل است اما در ایران روزهای پنج شنبه و جمعه‌ها تعطیل است بنابراین باید همسویی و هماهنگی را با دنیا داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در طرح ساماندهی تعطیلات، تعطیلی روزهای پنج شنبه به شنبه موکول شده و در واقع تعطیلات نوروز با حذف ۱۳ به‌در و ۱۲ فروردین ۵ روز می‌شود.

انتهای پیام/