تعرفه تضمین کننده درآمد شهرداری است!
تعرفه تضمین کننده درآمد شهرداری است!
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: تعرفه‌ عوارض محلی تضمین کننده درآمد شهرداری است.

به گزارش شمس، علی نوای باغبان در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: هر ساله تعرفه عوارض محلی درآمد شهرداری را مشخص و بعد ملاک عمل شهرداری قرار می‌گیرد، البته باید گفت که تمام درآمدها از محل این عوارض نیست.

وی در ادامه‌ی سخنان خود ابراز کرد: یکی از وظایف شورا، وضع قوانین تعرفه‌ای است و تعرفه نیز مکمل بودجه است اما از آنجایی که تعرفه مرتبط با مردم است باید منصفانه و متعادل باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید افزایش تعرفه‌ها تضمین کننده درآمد شهرداری باشد، بیان کرد: تعرفه عوارض محلی در ۳۹ ماده تنظیم شده که شهرداری در ۲۶ ماده و۱۳۷  ریز ماده آن نسبت به سال قبل تغییراتی اعمال کرده است.

نوای باغبان در ادامه‌ی سخنان خود اظهار کرد: در تعرفه سال ۱۴۰۱، ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش در هزینه‌های پروانه ساختمانی و لحاظ شده است.

وی افزود: بر اساس ابلاغ دولت برای صدور پروانه ۲۷ درصد دفترچه ارزش معاملاتی سال ۱۳۹۹ ملاک عمل خواهد بود که نسبت به دفترچه سال ۹۷ ، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در ۲۶ ماده شهرداری درخواست تغییر تعرفه را داشته و باقی تعرفه‌های تغییری نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: بهتر است کمیسیون‌های شورای شهر تبریز به موضوع تعرفه عوارض محلی ورود کنند چراکه این امر می‌تواند در تسریع بررسی و تصویب تعرفه موثر باشد.

انتهای پیام /