تعرفه برق ۷۰ درصد مشترکان برق تبریز تغییری نکرده است/ اپلیکیشن «برق من» را نصب کنید
تعرفه برق ۷۰ درصد مشترکان برق تبریز تغییری نکرده است/ اپلیکیشن «برق من» را نصب کنید
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز، جزييات افزايش تعرفه ي برق مشتركان پر مصرف را از ابتداي بهمن ماه تشريح كرد.

به گزارش شمس، عادل کاظمی با اشاره به آغاز اجرای آئین نامه ی نحوه ی محاسبه ی تعرفه برق از بهمن ماه تصریح کرد: با اجرایی شدن افزایش تعرفه ی برق مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰، دو شاخص که مبنای قیمت گذاری بوده و از پیشتر هم در قبوض وجود داشت، تغییری نکرده است؛ تنها موردی که تغییر کرده، پله های مصرفی است، به طوری که مصرف تا سطح الگو، ۱.۵ برابر الگو، تا ۲ برابر الگو و بیش از دو برابر الگو تقسیم شده است.

وی در تشریح عدم تغییر الگوی مصرف گفت: در تبریز و بیشتر مناطق کشور، الگوی مصرف ۲۰۰کیلووات ساعت در ماه است که نسبت به قبل تغییری نداشته است.

کاظمی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیش از یک میلیون مشترک دارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند که مشمول تعرفه ی جدید هستند و ۷۰ درصد این مشترکان زیر ۲۰۰ کیلووات در ماه مصرف دارند که تعرفه ی این مشترکان هیچ تغییری نکرده است. نزدیک به ۲۲ درصد مشترکان برق خانگی نیز دارای مصرف بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات در ماه هستند که تعرفه ی این مشترکان نیز تغییر جزئی دارد.

وی تاکید کرد: تنها ۸ درصد مشترکان بخش خانگی در شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر مشمول تغییرات و افزایش قیمت هستند کهمی‌توانند با رعایت الگو، مصرف خود را کاهش داده و به حد مجاز برسانند. همه ی تمرکز آئین نامه نحوه ی محاسبه تعرفه ی برق که از بهمن ماه آغاز شد، روی کنترل مصارف گروه هایی است که بیش از الگو مصرفمی‌کنند.

مردم به جای قیمت برق باید با اصطلاح کیلووات ساعت آشنا شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه از این پس مردم به جای قیمت برق باید با اصطلاح کیلووات ساعت آشنا شوند چرا که همه مصارف وسایل برقی با این میزان سنجیدهمی‌شود، اظهار کرد: استفاده ی متعارف و درست از وسایل برقی، تنها راهکار کنترل مصرف و نگاه داشتن میزان مصرف در سطح الگو است. استفاده به اندازه از سیستم روشنایی در مکانی که حضور داریم، متعارف و روشن نگه داشتن لامپ‌ها در مکانی که حضور نداریم، نامتعارف است و باعث خروج از الگوی مصرفمی‌شود. آئین نامه ی نحوه ی محاسبه تعرفه برق تنها به دنبال افزایش توجه مردم به میزان مصارفشان است چرا که هرچه مصارف در سطح الگو باشد،می‌توان شبکه ی برق پایداری داشت.

وی یادآور شد: کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشند برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه ی رایگان برق برخوردارمی‌شوند.

کاظمی در پایان از همه ی مشترکان خواست تا با نصب اپلیکیشین “برق من” نسبت به مدیریت مصارف خود اقدام و از سایر خدماتی که در این برنامه گنجانده شده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/