تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ سه برابر شده است
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ سه برابر شده است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته حدود سه برابر شده است و تلاش‌های بسیار وسیع و خوبی انجام شده است که روند افزایشی متقاضی در این خصوص قابل توجه می‌باشد.

به گزارش شمس، سورنا ستاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز، با بیان اینکه به استانداردهای شرکت های دانش بنیان به بهانه افزایش تعداد دست زده نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر خانه های خلاق در سطح کشور زیاد شده و توسعه شرکت های نوآور را شروع کرده ایم از جمله در تبریز در این خصوص اقدامات بسیار خوب و کارهای ارزشمندی به انجام رسیده است که وجود تعداد ۲۳۰ شرکت دانش بنیان نمونه ای از این تلاش ها است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گسترش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با منویات و انتظارات مقام رهبری فاصله داریم اما تلاش های وسیعی در این زمینه در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و داشته های علمی و صنعتی آذربایجان شرقی افزایش ظرفیت دانش بنیان ها تا حداقل ۶ برابر وجود دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر از تحصیل کرده های دانشگاهی را در حوزه های مختلف فراهم کرده اند.

ستاری با بیان اینکه روند توسعه شرکت های دانش بنیان آغاز شده است، گفت: ما این روند را تسریع می کنیم و اعتبارات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بانکی شرکت های دانش بنیان با قانون جدید در حال رفع است، اظهار داشت: این قانون توسط ریاست جمهوری در خرداد ماه تهیه و آیین نامه های اجرایی آن نیز تدوین شده است که با اجرای آن به زودی شاهد تحولات عمیق در این زمینه خواهیم بود.

ستاری واگذاری اختیارات زیاد به استان ها، ایجاد و راه اندازی صندوق های پژوهش و فناوری جدید و تقویت آنها به منظور تحول در نظام مالی را از مزیت های مهم قانون فوق برشمرد و ادامه داد: معافیت های مالیاتی و اختیارات خوب به پارک های علمی و فناوری از دیگر ویژگی های قانون جدید است.

وی حسن بزرگ تبریز را وجود شرکت های بزرگ صنعتی دانست و با بیان اینکه برای درگیر شدن آنها به دانش بنیان ها مشوق های خوبی در نظر داریم، اعتبارات مالی، اعتبارات مالیاتی و سرمایه گذاری در صندوق های خطرپذیر را از جمله این مشوق ها بیان کرد و گفت: البته در این رابطه امکانات و اختیارات خوبی برای استانداران و دانش بنیان ها وجود دارد تا بتوان در تبریز شرکت های بزرگی را با دانشگاه ها همراه کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور لازمه توسعه دانش بنیان ها در کشور را فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه برشمرد و افزود: در این راستا باید فرهنگ عمومی استان ها ارتقا یابد و فرهنگ اداری و ساختاری همه در این جهت کار کنند.

امروز با حضور ستاری سه خانه خلاق و هفت طرح فناورانه و دانش بنیان در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی همچنین از بزرگترین واحد دانش بنیان تولید کننده بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور در تبریز دیدن کرد.

انتهای پیام /