تعداد سالنهای سینمایی آذربایجان شرقی به ۳۰ واحد رسید
تعداد سالنهای سینمایی آذربایجان شرقی به ۳۰ واحد رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از 30 سالنه شدن سینما استان خبر داد و گفت: با احداث و بهره برداری از پردیس سینمایی لاله پارک تبریز تعداد سالن‌های سینمایی استان به ۳۰ مورد رسید.

به گزارش شمس، محمد محمدپور  در آیین افتتاح پردیس سینمایی لاله پارک با بیان اینکه، امروز چهارمین پردیس سینمایی آذربایجان شرقی را جشن می‌گیریم،گفت: با احداث و بهره برداری از پردیس سینمایی لاله پارک تبریز تعداد سالن‌های سینمایی استان به ۳۰ مورد رسید.

وی ضمن ارزشمند خواندن اقدام شایسته و مجموعه کوشا، آینده نگر و فرهنگی لاله‌پارک تبریز در احداث پردیس سینمایی، یادآور شد: طبق اعلام مسئولان این مجموعه سالن های ۵ و ۶ طی ماه‌های آتی بهره برداری خواهد شد.

محمد پور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طبق آنچه در سال های گذشته تجربه کردیم کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی را داشتند معتقد بودند حوزه فرهنگ و هنر مهجور مانده و مردم رغبتی به سینما و تئاتر ندارند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندانی که در این عرصه دغدغه دارند ،می دانند که مردم تولیدات با کیفیت را در هر بخشی می پسندند، گفت: تجربه به ما نشان می‌دهد که اگر بتوانیم تولیدات شایسته در بسته بندی و قالب مناسب عرضه کنیم مردم پذیرا خواهند بود.

وی بیان کرد: بخش خصوصی نیز به این باور رسیده که سرمایه‌گذاری در این حوزه مسیر صحیح و ماندگار ساختن آینده ای درخشان برای نسل‌های بعدی کشور، استان و شهر خواهد بود، با این نگاه بخش خصوصی با قاطعیت به عرصه فرهنگ و هنر ورود پیدا می‌کند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: در سال ۹۲ تعداد سالن های سینمایی استان ۸ سالن بود که به عامل نگرانی مسئولان و هنرمندان این بخش تبدیل شده بود، در این شرایط دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روند جدیدی را آغاز کرد که بخش خصوصی سهم مهم تولیدات را در این مقطع تاریخی به عهده بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز برخلاف گذشته آمار نشان می دهد که بخش فرهنگ و هنر فقط بخش هزینه نیت بلکه از لحاظ اقتصادی توجیه دارد.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۵ هزار صندلی در زمان دولت تدبیر و امید به تعداد صندلی های سینمایی استان اضافه شده، گفت: در سال ۹۷ مخاطبان سینما به ۵۶۷ هزار نفر در استان می‌رسید و حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش سینماهای استان بود که این آمار در ۶ ماهه اول سال جاری به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سینمای آذربایجان شرقی طی چندین سال موفقیت های بسیاری را از آن خود کرده به طوریکه درخشش فعالان سینمایی اش زبان زد عام و خاص است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، طی ماه گذشته تفاهم نامه هفدهمین پردیس‌سینمایی امید را در مرند امضا شد.