تصادفات رانندگی در تبریز ۴۴ درصد کاهش یافت
تصادفات رانندگی در تبریز ۴۴ درصد کاهش یافت
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تبریز اعلام کرد: طی ۶ ماهه اول سالجاری تعداد تصادفات رانندگی در این کلانشهر ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

به گزارش شمس، سرهنگ هدایت جعفری اقدامات فوری برای تغییرات هندسی معابر و هماهنگی با سازمان ترافیک شهرداری را از دلایل مهم کاهش تعداد حوادث رانندگی در تبریز بیان و اضافه کرد: در این راستا با شناسایی نقاط حادثه‌ خیز و انجام اقدامات مقتضی و لازم و نیز با کمک مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ۶ ماهه اول امسال آمار حوادث کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: کانالیزه و ساماندهی کردن مسیر اتوبوسرانی BRT ( تندرو ) و همچنین یکپارچه سازی زمان اجرای طرح زوج و فرد خودروها در محدوده مرکزی تبریز می‌تواند در روان‌سازی ترافیک بسیار مؤثر باشد.

جعفری با بیان اینکه آمار حوادث مربوط به عابران پیاده بیشترین میزان تصادفات رانندگی در تبریز را به خود اختصاص می دهد، یادآور شد: در بعضی موارد خود عابران پیاده با عدم رعایت عبور از محل‌های عبور عرضی نظیر پل‌ها در بروز حوادث مقصر هستند که امیدواریم با همکاری و رعایت قوانین توسط شهروندان روند کاهش حوادث را در شش ماه دوم نیز تداوم بیشتری یابد.

به گفته وی کلانشهر تبریز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ از نظر کاهش تصادفات رتبه اول کشوری را به دست آورد.

جعفری از افزایش تعداد تصادفات رانندگی در اتوبان پاسداران تبریز خبر داد و اضافه کرد: طی چند هفته سپری شده از ۶ ماهه دوم سال جاری، حوادث رانندگی منجر به فوت در اتوبان پاسداران بیشتر شده است که شاید این آمار در پایان سال نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز اعلام کرد: ایجاد راهبندان و توقف در محل حادثه برای تصادفات خسارتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان ممنوع است و مقصران، مشمول اعمال قانون می‌شوند.

انتهای پیام /