تشکیل ۱۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی/ قاچاق بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم هیدرو کربن سبک
تشکیل ۱۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی/ قاچاق بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم هیدرو کربن سبک
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از قاچاق بیش از 174 هزار کیلوگرم هیدرو کربن سبک خبر داد.

به گزارش شمس، سیداحد یوزباشی اظهار داشت: یک شرکت صادرات مواد سوختی با جعل اسناد و فاکتورهای شرکت پالایش نفت تبریز قصد قاچاق بیش از ۱۷۴ هزار کیلو گرم مواد سوختی هیدارات کربن سبک از پایانه گمرک جلفا را داشت.

وی افزود: اداره گمرک جلفا پس از بررسی و استعلام مدارک ارائه شده از سوی شرکت موصوف برابر اعلام شرکت پالایش نفت تبریز هیچ کدام از صورت حساب ها و مدارک توسط این شرکت صادر نشده است و گمرک جلفا نیز طی اعلام جرم مبنی بر جعلی بودن اسناد علیه شرکت فوق شکایت می کند.

یوزباشی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرند و احضار متهم و اخذ دفاعیات، شعبه اتهام وارده را محرز و مسلم دانسته که وی قصد قاچاق مواد سوختی از گمرک جلفا را داشته و متهم را علاو بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد که ارزش اولیه کالای مکشوفه بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده و جریمه وی دو برابر ارزش اولیه کالا است.

به گفته وی از اول سال جاری تعداد یک هزار و ۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تشکیل و تعداد یک هزار و ۸۴ پرونده مختومه شده است.