تشکیل ۳ پرونده تخلف صنفی قاچاق و عرضه خارج از شبکه با جریمه ۸۰ میلیارد تومانی
تشکیل ۳ پرونده تخلف صنفی قاچاق و عرضه خارج از شبکه با جریمه ۸۰ میلیارد تومانی
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت اذربایجان شرقی از کشف ۳ تخلف صنفی با عناوین قاچاق و عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی بیش از هشتاد میلیارد تومان طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش شمس، یوسف پایدار با بیان اینکه در ابلاغیه های متعدد از فعالین تجاری و بازرگانی و حتی صاحبان صنایع خواسته شده تا مشخصات و اطلاعات مراکز نگهداری و انبار کالاهای خود را در سامانه انبار ها درج کنند؛ افزود: هفته گذشته ضمن پایش و رصد سامانه ای و گشت مشترک کارگروه قاچاق و سازمان غذا و دارو، پرونده تخلف صنفی قاچاق یک مرکز نگهداری کالا بعلت عدم درج اطلاعات، به ارزش ۱۶ میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ادامه داد: در همین راستا پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه برای یک واحد تولید بتن آماده بدلیل عدم ثبت اطلاعات محل انبارش و صورتحسابهای فروش در سامانه جامع تجارت به ارزش دویست میلیون تومان تشکیل و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

پایدار با اشاره به پرونده سوم و فروش سهمیه ورق یک واحد صنعتی فولادی تولیدکننده انواع پروفیل اظهار داشت: در این پرونده، تخلف شرکت مورد نظر به ارزش ۶۵ میلیارد تومان به دلیل عرضه غیرقانونی ورق سهمیه ای و همچنین عدم درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت محرز و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معدن و تجارت آذربایجان شرقی وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات نگهداری کالا از جمله مواد اولیه و فروش در سامانه جامع تجارت و انبار الزامی است.