تشکیل کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان به‌منظور نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم
تشکیل کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان به‌منظور نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد، گفت: کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با هدف تأمین به‌موقع و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم تشکیل شده است.

به گزارش شمس، محمد کلامی اظهار داشت: جلسات این کمیته روزانه با حضور مسئولان مرتبط تشکیل می‌شود و در این جلسات آخرین وضعیت بازار و میزان عرضه و قیمت کالاهای اساسی و اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر بازار کالاهای اساسی، گفت: پس از تعیین ضوابط مربوط، نظارت‌های لازم انجام می‌شود تا این ضوابط از سوی تولیدكنندگان و واردكنندگان رعایت ‌شود؛ برای تحقق این مهم علاوه بر فعالیت بازرسان دستگاه‌ها، از ظرفیت بازرسان اصناف نیز استفاده می‌شود که در صورت بروز تخلف به سازمان تعزیرات حكومتی گزارش داده می‌شود.

کلامی اضافه کرد: روز گذشته شاهد برخی نابسامانی‌ها در بازار نان در استان بودیم که دستگاه‌های ذی‌ربط بلافاصله ورود کرده و اقدامات خوبی انجام گرفت که اثر آن امروز در بازار نان قابل مشاهده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمیته اقدام مشترک در استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و با دبیری تعزیرات حکومتی و به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی و بسیج اصناف به منظور تشدید نظارت‌های اصناف و مردم تشکیل شده است.

انتهای پیام /