تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان
تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان
بهداد گفت:به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه فرآورده های خام دامی در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش شمس نیوز،  امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این که در این ماه مبارک طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه فرآورده های خام دامی به صورت مستمر در سطح شهرستانهای استان صورت خواهد گرفت، گفت: ناظران و بازرسان بهداشتی در طول سال بر فرآیند تولید و توزیع مواد و فرآورده های خام دامی، از کشتارگاهها و واحدهای بسته بندی تا قصابی ها و مراکز عرضه نظارت می کنند، اما در برخی مقاطع، نظارت های آنها تشدید می شود که ماه مبارک رمضان هم از جمله این ایام است، بر این اساس مردم اطمینان خاطر داشته باشند که همه مراکز تولیدی و فروش مواد خام دامی، برای تامین سلامت آنها، رصد می شود.

وی هدف از این بازدیدها را نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی، نظارت بر بهداشت فردی و رفع نواقص بهداشتی عنوان کرد و گفت: این طرح از اول ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان این ماه و با حضور ۱۴۴ گروه ثابت و سیار ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان یادآور شد: در طرح تشدید نظارت، فروش گوشت های چرخ کرده فله ای، گوشت های قرمزِ رنگ شده و مرغ های غیربهداشتی، تاریخ گذشته و فاسد که دوباره بسته بندی می شود و از نگاه تیزبین ناظران و بازرسانِ خبره، مخفی نمی ماند، تخلف محسوب شده و با افرادی که مرتکب این تخلفات شوند، با هماهنگی اداره کل دادگستری استان برخورد می شود.

وی از هم استانی ها خواست از خرید گوشت های چرخ کرده فله ای و غیربهداشتی، خودداری کرده و سلامت خود و خانواده شان را به خطر نیندازند.

بهداد همچنین به تولید و عرضه کنندگان مواد و فراورده های خام دامی هشدار داد: موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و سود و منفعتِ خود را با سلامت مردم معاوضه نکنند.

وی گفت: ماه رمضان پارسال در طرح تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ۳۸ پرونده قضایی تشکیل و حدود ۸۰ تن مواد و فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و فاسد معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست تا در تهیه فرآورده های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و حتما به تاریخ تولید و بسته بندی آنها توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن های ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی در شهرستان ها اطلاع دهند تا توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد پیگیری و در صورت لزوم برخورد قانونی و لازم با متخلفان صورت گیرد.