تشدید نظارت بر بازار شب عید در دو گروه کالایی و خدماتی
تشدید نظارت بر بازار شب عید در دو گروه کالایی و خدماتی
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 99 با استفاده از توان 200 نفر بازرس و کارشناس بازرسی و چندین نفر ناظر افتخاری به صورت محسوس و نامحسوس در سطح استان همزمان با سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شمس، مقصود رضازاده افزود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این روزها و ایام تعطیلات نوروز و انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی و لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویتدار، طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۹ در سطح استان همزمان با سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح با جدیت تمام از پنجم اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۹ در دو اولویت کالایی و خدماتی به صورت اولویت‌های کالایی شامل نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر) ، البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی قند و شکر، روغن نباتی، برنج، خواربار و شیرینی‌جات و اولویت‌های خدماتی شامل نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها و میادین میوه و تره بار، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، شرکت‌های مسافرتی هوایی و زمینی و دفاتر فروش آن‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری ، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین شهری است.

رضازاده، کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارشات شهروندان و مسافران نوروزی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت را از دیگر اهداف اجرای این طرح بر شمرد.

وی افزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته محل‌هایی در سطح شهر جهت دریافت شکایات و گزارشات مردمی در نظر گرفته خواهد شد که جزئیات آن طی روزهای آتی به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود.

ستاد خبری سازمان به شماره ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه نظر پیشنهاد و انتقاد و شکایت مردمی بوده و به شهروندان اطمینان خاطر داده می‌شود که به کلیه شکایات و گزارشات مردمی در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه می‌شود. همچنین از کلیه بنگاه‌های اقتصادی استان به ویژه اصناف و بازاریان در خواست می‌شود نسبت به رعایت مفاد قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان اهتمام جدی بورزند و از نگهداری، عرضه و فروش هرگونه کالای قاچاق که ضربه مهلکی بر اقتصاد، اشتغال کشور و تولید داخلی می‌زند، خودداری کنند.