تشدید رکود قیمت مسکن را موقتاً کاهش می‌دهد
تشدید رکود قیمت مسکن را موقتاً کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:این مسئله روشن است که وقتی تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، قیمت ها در این بازار روند نزولی به خود خواهند گرفت.

به گزارش شمس، «سیدهادی بهادری» عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در دو ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر معاملات مسکن در کشور هستیم، ابراز داشت: بر اساس آمارها معاملات مسکن در اسفند ماه سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش یافت و در فروردین ماه سال جاری نیز عملا خرید و فروش مسکن به نوعی متوقف شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای دهم با بیان اینکه تشدید رکود در بازار مسکن طی ماه‌های آتی دور از انتظار نیست، عنوان کرد: در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن تحت تأثیر شیوع جهانی بیماری کرونا قرار گرفته و تشدید رکود امری طبیعی است.

وی ادامه داد: البته وضعیت رکود در بازار ساخت و ساز مسکن وضعیت بینابینی است، یعنی آنکه با وجود شیوع بیماری برخی از سازندگان به ساخت و ساز ادامه داده‌اند و این مسئله موجب شده که رکود در این بخش، کمتر از حوزه‌های دیگر بازار مسکن باشد.

بهادری با اعلام اینکه رکود در بازار مسکن در ماه های آتی موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: این مسئله روشن است که وقتی تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، قیمت‌ها در این بازار روند نزولی به خود خواهند گرفت.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: البته به نظر می‌رسد کاهش قیمت مسکن در کوتاه مدت خواهد بود و با افزایش معاملات خرید و فروش، قیمت‌ها به حالت اول بر خواهد گشت، البته این مسئله به معنای افزایش قیمت مسکن نیست، بلکه آن میزانی که قیمت‌ها کاهش یافته، آن مقدار جبران خواهد شد.

انتهای پیام/