تشدید بارش برف و باران در آذربایجان‌شرقی
تشدید بارش برف و باران در آذربایجان‌شرقی
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف و باران از امشب تا اواخر چهارشنبه در استان تشدید می شود.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: فعالیت سامانه بارشی همچنین موجب بروز مه، کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی و وزش باد گاهی تا شدید به ویژه در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه در استان می شود.

وی اظهار داشت: لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، مه گرفتگی، کاهش دید افقی و تداوم بسته شدن راه ها در نواحی سردسیر و در نواحی گرمسیر احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و احتمال اصابت صاعقه دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مردم و مسافران توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری در این روزها به ویژه به مناطق کوهستانی و اتراق در کنار رودخانه ها اجتناب کرده و  اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث احتمالی انجام دهند.

امیدفر، با اشاره به شدت وزش باد در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه، ادامه داد: احتمال پرتاپ اجسام سبک و سقوط تابلو های تبلیغاتی و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد و توصیه می شود مردم از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق دوری کرده و از توقف در این مکان‌ها اجتناب کنند.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی از اواخر اسفند سال گذشته، بارش برف و کولاک موجب بسته شدن راه ارتباطی حدود ۱۶۰ روستای آذربایجان شرقی در شهرهای اهر، ورزقان، کلیبر و خداآفرین شده بود که روز گذشته با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۰۰ روستا بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی بقیه روستاها نیز در جریان است.

انتهای پیام/