تسهیل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی با مساعدت شورا و شهرداری تبریز
تسهیل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی با مساعدت شورا و شهرداری تبریز
با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مقرر شد طی سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب به مدارس استثنایی مساعدت شود.

به گزارش شمس، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و سومین جلسه علنی این شورا اعمال مساعدت در هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی تبریز را به تصویب رساندند.

بر اساس طرح اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص اعمال مساعدت در هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی تبریز مقرر شد یک و نیم میلیارد تومان امسال در این خصوص پرداخت شود و مابقی نیز سال آینده در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: ۱۸ مدرسه استثنایی در تبریز وجود دارد که عمده مشکل دانش آموزان این مدارس هزینه ایاب و ذهاب است به طوری که در برخی از مدارس هزینه ایاب و ذهاب از ۲۲۰ هزار تومان تا ۳۵۰ تومان متغیر است.

یاسین بجانی افزود: ۲۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی در تبریز وجود دارد که بیشتر آنها با استعداد و نخبه هستند ولی نیاز به حمایت دارند. بیشتر این خانواده‌ها مددجوی بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی افزود: خانواده این دانش آموزان مشکلات زیادی دارند و اگر هزینه ها به حساب خانوارها واریز شود برای موارد دیگر هزینه می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: این دانش آموزان نابغه هستند اگر بتوانیم از آنان حمایت کنیم می توانند در آینده موفق شوند. هر ماه ۵۰۶ میلیون تومان به حساب مدارس استثنایی واریز کنیم و عزت این خانواده ها هم حفظ شود.

در پایان مقرر شد یک و نیم میلیارد تومان طی سال جاری بابت ایاب و ذهاب به مدارس استثنایی پرداخت شود و مابقی نیز در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شود

انتهای پیام /