تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی
تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از تداوم ارائه تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی با هدف افزایش ظرفیت پذیرایی از گردشگران و ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر بخش خصوصی در این حوزه خبر داد.

به گزارش شمس، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش ظرفیت پذیرایی از گردشگران و به منظور ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر بخش خصوصی جهت افزایش مراکز اقامتی و همچنین جهت حفظ و احیای اماکن و حرایم تاریخی و فرهنگی، تسهیلات متعدد و کم‌نظیری از سوی شهرداری تبریز با تائید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر معافیت از عوارض تغییر کاربری و زیربناها، هتل‌ها با هر درجه حداکثر ۳۰ درصد از زیربنای کل ساختمان و مهمان‌سرا و مسافرخانه‌ها حداکثر ۲۰ درصد از زیربنای کل ساختمان را می‌توانند به عنوان رستوران، فضای ورزشی، سالن‌های کنفرانس و سایر فعالیت‌های خدماتی مرتبط مراکز اقامتی به شرط عدم تفکیک بدون اخذ عوارض احداث کنند.

عزتی ادامه داد: ساختمان‌های مسکونی دارای بیش از ۲۵۰ مترمربع عرصه و بیش از ۵۵۰ مترمربع زیربنا که حداقل شش واحد داشته و دارای استحکام بنا باشند و در برِ معابر شریانی درجه‌ یک و درجه دو شهری و سایر معابر اصلی (معابر ۱۲ متر و بیشتر) واقع شده باشند، به‌ شرط اخذ مجوز برای تبدیل کل ساختمان به‌ صورت هتل آپارتمان به طور موقت و سه‌ ساله (با امکان تمدید یک دوره دیگر) شامل عوارض نخواهند شد.

وی یادآور شد: استفاده از ساختمان‌ها و خانه‌های تاریخی فرهنگی مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به‌ عنوان مراکز اقامتی ویژه گردشگری، بدون محدودیت تعداد واحد اقامتی، پارکینگ، عمر ساختمان و عرض‌ گذر، مشروط به تأییدیه و اخذ مجوز فنی و تخصصی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر مراجع ذی‌ربط بلامانع است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز افزود: بناهای تاریخی و ساختمان‌های واقع در حرایم آنها از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش عوارض در صدور مجوز برای بهره‌برداری به‌عنوان مسکونی، رستوران، مرکز عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی و مراکز اقامتی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن ظرفیت و حمایت‌های شهرداری تبریز در کنار حمایت سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط، امیدواریم شاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری در شهر تبریز باشیم.

انتهای پیام /