تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز
تردد روزانه ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تبریز
وحیدکیا گفت: سهم خودروهای شخصی در آلودگی هوا قابل تامل است اما تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با کل خودروهای در حال تردد ناچیز است.

به گزارش شمس، یعقوب وحیدکیا در خصوص آلودگی هوا و سهم شهرداری در این آلایندگی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار روزانه بطور میانگین ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در حال تردد است که از این تعداد ۱۱ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سهم ناوگان حمل و نقل عمومی و مربوط به شهرداری است. بقیه خودروها، خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین است که روزانه در شهر تبریز تردد می‌کنند.

وی افزود: از ۱۱ هزار تاکسی فعال بر اساس ضوابط ابلاغی دولت ۵۰ درصد عمر بالای ۱۰ سال دارند که فرسوده محسوب می‌شوند. به همین منظور تسهیلاتی از سوی شهرداری و شورا تصویب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز افزود: علاوه بر ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که اکنون فعال است پیگیر تأمین راننده خودروهای تازه خریداری شده و همچنین بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. هر چند که عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز نزدیک به ۸ تا ۱۰ سال است و تلاش داریم در ماه‌های آتی ۳۰۰ دستگاه دیگر به این ناوگان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ما برای سال جاری و سال آتی افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان، کاهش عمر ناوگان و ارتقا کیفیت خدمات است.

انتهای پیام/