تربیت دانشجوی متعهد و متدین از وظایف دانشگاه هاست
تربیت دانشجوی متعهد و متدین از وظایف دانشگاه هاست
امام جمعه تبریز تربیت دانشجوی متعهد و متدین را از جمله وظایف دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها باید متمایل به ارزش‌های اسلامی و دینی باشند.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه های کشور در تبریز اظهار کرد: دانشگاه ها در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای دارند از این رو دانشگاه اهمیت بالایی برای کشور و نظام دارد.

وی دانشگاه را نقطه اوج خدمات برای کشور دانست و گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب؛ اسلامی شدن دانشگاه به معنای متدین شدن دانشجو است.

امام جمعه تبریز جهت دار بودن دانشگاه را از شاخصه های مهم دانشگاه اسلامی برشمرد و گفت مدیریت، سیستم آموزشی، اساتید و فضای آموزشی از جمله عناصر کلیدی دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب سیستم در پرورش انسان ها نقش اساسی دارد و اساتید نیز در نگاه معظم له از نگاه بسیار خاصی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، تربیت دانشجوی متعهد و متدین را از جمله وظایف دانشگاه ها برشمرد و گفت: قداست قائل بودن به علم و اخلاق یکی از شاخه های دانشگاه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد امروز دانشگاه ها دیگر تنها محل آموزش و تولید علم نیستند و دانشگاه های ما باید آمادگی کافی برای تغییرات داشته باشند و با آینده نگری پیش بروند.

امام جمعه تبریز دانشگاه آرمانی مد نظر رهبر معظم انقلاب را خروج از رکود و خمودگی معرفی کرد و گفت: نشاط علمی, نشاط معنوی و نشاط سیاسی نیز از جمله ویژگی های برجسته دانشگاه آرمانی است.

انتهای پیام/