تراکتور ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد/ زنوزی دیگر نمی‌تواند ادامه دهد/ باید تراکتور به دولت واگذار شود
تراکتور ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد/ زنوزی دیگر نمی‌تواند ادامه دهد/ باید تراکتور به دولت واگذار شود
ششگلانی با اشاره به بدهی 388 میلیارد تومانی تراکتور، خصوصی‌سازی این باشگاه را یک اشتباه بزرگ خواند و از لزوم واگذاری آن به دولت گفت.

به گزارش شمس، «جواد ششگلانی» در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات تیم‌های بحران‌زده تراکتور و ماشین‌سازی تبریز گفته است: سیاستی که مدت‌هاست در فوتبال اعمال می‌شود، فعال کردن بخش‌های خصوصی است اما باتوجه به سیاست‌های موجود متاسفانه بخش خصوصی دوام زیادی در ورزش ندارد و معمولا در کمتر از سه سال سرمایه‌گذاری‌ها از بین می‌رود و ما سال‌هاست این موضوع را تجربه می‌کنیم.

او با بیان اینکه فوتبال یک صنعت در دنیا محسوب می‌شود ولی در ایران با توجه به شرایط اقتصادی امکان‌پذیر نیست، یادآور شده است: در حال حاضر ۳ استان مازندران، آذربایجان‌شرقی و  خراسان رضوی در بخش خصوصی فعال‌اند و تیمداری می‌کنند و مابقی تیم‌ها دولتی هستند. تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس با وجود اینکه سال‌هاست در اختیار وزارت ورزش هستند اما مدیریت آن‌ها به افرادی داده می‌شود که بتوانند منابع مالی تیم را تامین کنند که در این بین اگر مدیرت نتواند ادامه دهد، دوباره مدیریت جدیدی از سوی وزارت تعیین می‌شود.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی با اشاره به واگذاری ماشین‌سازی تبریز به‌سبب توقف محمدرضا زنوزی، عنوان می‌کند: باید مسئولینی که شاهد وضعیت بد اقتصادی بودند، این تیم‌ها را هم مانند استقلال و پرسپولیس به صورت نیمه دولتی واگذار می‌کردند. پیشنهاد ماهم این بود که ماشین‌سازی بازهم در اختیار کارخانه قرار گیرد و تا حدودی مشکلات این تیم هم برطرف شود. تیم تراکتور هم در این مدت به مشکل مالی برخورده و در فصل گذشته همانطورکه شاهد بودید چندین مدیرعامل عوض کرد تا مدیران جدید برای این باشگاه هزینه کنند و این موضوع هم باعث شد هرچند ماه مدیریت باشگاه تغییر کند و از طرفی وظیفه ما هم این بود که تصمیم‌گیرندگان استانی را از این قضیه مطلع کنیم.

او افزوده است: شرایط فعلی تراکتور همانند شرایط حاکم براستقلال و پرسپولیس است و همانطورکه این تیم‌ها واگذار نمی‌شوند باید تیم تراکتور هم به بخش خصوصی واگذار نمی‌شد. من آن زمان این موضوع را مطرح کردم که برخی از رسانه‌ها سعی کردند بنده را در مقابل آقای زنوزی قرار دهند در صورتی که مخالفت بنده با شخص زنوزی یا غیره نبود بلکه تمایل داشتیم مدیریت تیم در اختیار کارخانه تراکتور باشد. شخصا با این گونه قوانین مثلا حرفه‌ای مخالف هستم چراکه ما ادعای حرفه‌ای بودن را داریم و هیچ کدام از قوانین حرفه‌ای گری در ایران رعایت نمی‌شود. این روزها را برای تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی پیش‌بینی می‌کردم و بارها آن را به گوش تصمیم‌گیرندگان رسانده بودم.

جواد ششگلانی با بیان اینکه دیگر هیچ‌یک از بخش‌های خصوصی نمی‌آید مالکیت تراکتور را برعهده گیرد، خاطرنشان می‌سازد: باتوجه به اعلام باشگاه در حال حاضر تراکتور بیش از ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد و طبیعی است که با این بدهی هیچ بخش خصوصی این باشگاه را برعهده نمی‌گیرد. لذا به جزء دولت و شرکت‌های دولتی کسی نمی‌تواند وارد این قضیه شود و به جزء آن راه دیگری ندارند. در این شرایط یا آقای زنوزی با این وضعیت ادامه خواهند داد یا خودش هم احتمالا می‌داند که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد و شاید تمایلی به تیمداری نداشته باشد. قبل از واگذاری باشگاه تراکتور بدهی‌هایی وجود داشت ولی به این میزان نبود و تسویه نشدن این بدهی‌ها یکی از اشتباهات این واگذاری بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا تراکتور منحل خواهد شد، تاکید کرده است: تراکتور یک باشگاه معمولی نیست که بخواهند به راحتی منحل کنند و این اتفاق هرگز نمی‌افتد و طبق ادعای مدیران که آذربایجان‌شرقی ما یک استان ویژه است باید به تیم این استان هم نگاه ویژه داشته باشند و به طبع تراکتور هم باشگاه ویژه‌ای در سطح کشور است.

انتهای پیام/