تراکتور ترک گوی سبقت را از تراکتور تبریز ربود/ عقب‌ماندگی فاحش برند آذربایجان از رقبا
تراکتور ترک گوی سبقت را از تراکتور تبریز ربود/ عقب‌ماندگی فاحش برند آذربایجان از رقبا
آمار صادرات تراکتور توسط شرکت ترکیه‌ای 10 برابر بیشتر از میزان صادرات این محصول توسط تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش خبرنگار شمس، شرکت «ترک تراکتور» طی مصاحبه‌‌ای با خبرنگار آناتولی عنوان کرده است: «این شرکت در نه ماه نخست سال جاری میزان تولید خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و صادرات خود را نیز ۲۵ درصد افزایش داد. در نه ماه گذشته ۳۵ هزار دستگاه تولید و ۱۱ هزار دستگاه آن صادر شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری از ۱۵ هزار دستگاه عبور کند».

جانبیلی درباره وضعیت بازار جهانی گفته است: «بازار جهانی در حال رشد است. تقاضای تراکتور در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی افزایش می‌یابد. تقاضای کشاورزان در این کشورها بالاست. بیش از ۸۰ درصد صادرات ما در این دو منطقه صورت می‌گیرد. ترکیه در حال حاضر به ۱۳۰ کشور جهان تراکتور صادر می‌کند!».

مقایسه‌ی آمار این شرکت ترکیه‌ای با تراکتورسازی تبریز گویای یک فاجعه است که حکایت از نقش کمرنگ برند معتبر آذربایجان در بازار جهانی دارد بطوریکه براساس آمار مدیرعامل کارخانه در اسفند ماه سال ۹۹، تراکتورسازی تبریز یک هزار و پانصد دستگاه صادرات، آن‌هم به ۱۵ کشور جهان داشته است.

امید است مقایسه‌ی عملکرد این دو شرکت تلنگری برای مسئولین باشد و آنان با آسیب‌شناسی موضوع سهم تحریم، تکنولوژی، ظرفیت تولید و بازاریابی را در این عقب‌ماندگی مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/