ترافیک تبریز پس از ساماندهی وانت بارها کاهش می‌یابد
ترافیک تبریز پس از ساماندهی وانت بارها کاهش می‌یابد
شهردار تبریز ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروشی را عامل مهمی در کاهش ترافیک معابر سطح شهر دانست و گفت: قصد شهرداری تبریز آسیب زدن به معیشت این قشر نیست.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، یکشنبه چهارم دیماه، در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: رویکرد اصلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲ در بودجه مشخص خواهد شد و امیدوارم در کمترین زمان ممکن، به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروشی سطح شهر، گفت: هم اکنون این طرح در حال اجرا است و در این مدت کم شاهد هستیم که ترافیک معابر تغییر محسوسی داشته است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروشی، آسیب به معیشت فعالان این حوزه نیست، از مکان یابی برای فعالیت این وانت‌بارها خبر داد.

وی با اشاره به ایجاد میدان دام، گفت: ایجاد میدان دام نیز در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و اجرا خواهد شد تا این عارضه نیز از بین برود. امیدوارم اعضای شورای شهر همراهی مناسبی برای اجرای این طرح‌ها در سال آینده داشته باشند.

وی در ادامه گفت: نگاه ما در تملک ها ایجاد ارزش افزوده برای شهرداری است و تا آخر سال به خریداری خانه‌ها و تملک ادامه می‌دهیم.

هوشیار، با اشاره به پروژه های نیمه تمام گفت: بر اساس رویکردها حرکت کرده‌ایم و پروژه هایی که نیمه تمام مانده بودند و مردم را اذیت می کردند آنان را تکمیل کرده ایم و امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری این پروژه ها باشیم.

وی با تاکید بر افزایش هزینه ها گفت: اگر برای سال بعد باقی می ماند هزینه های آنان چند برابر می‌شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شش پل نیمه‌تمام در سطح شهر موجب اذیت مردم شده بود، گفت: این شش پل در اصلاح بودجه آمده که اگر بر اساس بودجه پیش می‌رفتیم، باید این پل ها سال آینده تکمیل می‌شد.

وی با اعلام اینکه از میان شش پل نیمه‌تمام، دو پروژه پیش از این افتتاح شده و دو روگذر میدان شهید فهمیده و روگذر رسالت نیز ماه جاری و ماه آینده افتتاح خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته با تملک اندکی از پروژه های مسیرگشایی، مردم گرفتار روند کند اجرای پروژه‌ها می‌شدند که در این دوره از همکاران خواستیم تا پایان سال چند پروژه مسیرگشایی را به اتمام برسانند.

وی میزان افزایش بودجه تملک باغات را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دو ایستگاه مترو طی هفته‌های اخیر تکمیل شده و ایستگاه بعدی نیز در ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

هوشیار با بیان اینکه نگاه شهرداری در بحث تملکات، مولدسازی و تولید ارزش‌افزوده است، گفت: تملک و ساماندهی باغ چلبی، به‌رغم پیگیری هنوز حل نشده است. بلوار شهدای غواص نیز از طریق تهاتر با آب و فاضلاب انجام گرفت.

وی تامین عمده درآمد شهرداری در سال‌های آتی را از درآمد پایدار پیش‌بینی کرد و افزود: در حوزه درآمد پایدار اقدامات زیادی انجام داده‌ایم و موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم. در روزهای آتی با قطعی شدن موضوع، خبر خوشی در حوزه درآمد پایدار خواهیم داد.

انتهای پیام/