تراز فعلی دریاچه ارومیه با ۱۰ سال قبل برابری می‌کند
تراز فعلی دریاچه ارومیه با ۱۰ سال قبل برابری می‌کند
قاسمی گفت: در زمان کنونی سطح تراز دریاچه ارومیه با سطح تراز ۱۰ سال گذشته این دریاچه برابری می‌کند.

حمید قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه در پی اقدامات ستاد احیا با همکاری ارگان‌های ذیربط و بارش‌های اخیر، اظهار داشت: در پی این اقدامات و رسیدن آب به پیکره دریاچه تراز آن تا ۳۰ فروردین امسال به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۷۵ سانتی متر رسید.

وی افزود: در زمان کنونی سطح تراز دریاچه ارومیه با سطح تراز ۱۰ سال گذشته این دریاچه برابری می‌کند و نسبت به سطح تراز مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ سانتی متر و نسبت به سال آبی ( اول مهر ۹۸) ۴۵ سانتی متر بالاتر است و با آب شدن برف‌ها و ورود آن‌ها از طریق آب‌های جاری به پیکره دریاچه سطح تراز آن افزایش خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۴، ۵ سال گذشته نیز این میزان بارش‌های سالانه وجود داشت، یادآوری کرد: در آن سال‌ها به علت نبود مدیریت منابع و عدم لایروبی رودخانه ها این آب ها به پیکره دریاچه نمی‌رسید.

وی بیان داشت: در زمان کنونی در سال آبی ۸۹ – ۹۹ حدود ۲۹۱ میلی متر تا ۳۰ فروردین امسال بارش روی داده است که نسبت به میانگین ۱۱ ساله حدود ۶ درصد و نسبت به میانگین ۵۱ ساله ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/