تداوم گرمای هوا در آذربایجان‌شرقی/ ورزقان و آذرشهر خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان
تداوم گرمای هوا در آذربایجان‌شرقی/ ورزقان و آذرشهر خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گرمای هوا و وزش باد گاهی شدید تا اوایل هفته آینده در این استان ادامه می‌یابد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا پنج روز آینده در استان بوده و با توجه به احتمال گرمازدگی کودکان و سالمندان، این گروه سنی در ساعات گرم روز از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: روز شنبه هفته آینده، گذر امواج تراز میانی جو در منطقه ارسباران موجب افزایش ابر و احتمالا رگبار باران و یا غرش آذرخش در این منطقه می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سرعت وزش باد در برخی از ساعات روز احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

امیدفر، با درخواست از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت برای خودداری از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع، ادامه داد: در چنین شرایط آب و هوایی، توصیه می‌شود مردم در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و آذرشهر با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان گزارش شده‌ است.

امیدفر، افزود: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۹ درجه و در خنک ترین زمان به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی آن حدود ۲۷ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/