تداوم شرایط ناپایداری جوی در آذربایجان‌شرقی تا دوشنبه هفته آینده
تداوم شرایط ناپایداری جوی در آذربایجان‌شرقی تا دوشنبه هفته آینده
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از تداوم شرایط ناپایداری جوی و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش شمس، افشین ابراهیمی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد شرایط ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز به طور متناوب تا روز دوشنبه هفته آینده ۶ آبان همه نواحی بویژه نواحی جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بارش باران گفت: با توجه به بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق)، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

ابراهیمی ادامه داد: در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و تداوم سردی هوا پیش بینی می شود و توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه جهت لغزندگی جاده‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان انجام گیرد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان با اشاره به وزش تند بادهای لحظه‌ای افزود: با توجه به وزش تند بادهای لحظه‌ای (۶۵-۴۰) کیلومتر بر ساعت، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء وجود دارد و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.