تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت احشام تلف شده در زلزله/توزیع ۱۰۰ راس دام سبک در میانه
تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت احشام تلف شده در زلزله/توزیع ۱۰۰ راس دام سبک در میانه
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 40 میلیارد تومان برای جبران خسارات احشام تلف شده مناطق زلزله زده میانه و سراب تخصیص می یابد.

اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص خسارات وارد شده به احشام مناطق زلزله آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیشترین خسارت در زلزله اخیر به احشام سبک و سنگین و اماکن دامی روستاییان وارد شد که بعد از زلزله با همکاری ارگان ها دام های تلف شده به صورت بهداشتی دفن و همچین اماکن دامی نیز ضدعفونی شدند.

وی اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده توسط شورای مدیریت بحران، برای نخستین بار در کشور، تسهیلاتی که برای مسکن تخصیص می یافت، مقرر شد برای اماکن دامی نیز تسهیلاتی از سوی بنیاد مسکن تعلق یابد.

رییس جهاد کشاورزی استان افزود: مقرر شده برای ساخت ۲ هزار اماکن دامی مورد نیاز، تسهیلات ویژه در اختیار مردم مناطق زلزله زده قرار بگیرد این تسهیلات در قالب وام ۲۰ میلیونی به صورت ۵ میلیون وام بلاعوض و ۱۵ میلیون تسهیلات کم بهره ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: اماکن دامی به سرعت در روستاها مستقر می شود تا دام های باقی مانده، از خطرات سرما و حیوانات وحشی در امان بمانند.

فتحی گفت: اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات احشام تلف شده مناطق زلزله زده میانه و سراب تخصیص می یابد و در شهرستان میانه نیز ۱۰۰ گوسفند در بین کسانی که احشام خود را از دست داده اند، توزیع شد و این توزیع دام در شهرستان سراب نیز اجرایی خواهد شد.