تخصیص ۱۲۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در سفر رئیس جمهور
تخصیص ۱۲۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در سفر رئیس جمهور
صابر پرنیان اعلام کرد: در سفر هیئت دولت به استان نتایج خوبی حاصل شد و یک هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی این استان تخصیص یافت که رقم بی سابقه‌ای است.

به گزارش شمس، صابر پرنیان اظهار کرد: تامین و ایجاد زیرساخت های شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی موجب ایجاد بستر مناسبی جهت جذب سرمایه گذاری و تولیدات است و در این خصوص نیز اقدامات مناسبی انجام می شود.

وی با اشاره به مطالبه عمومی برای تشکیل شرکت مس آذربایجان گفت: رئیس جمهور در این سفر بر این حق مردم آذربایجان تاکید کرد و برای اینکه تشکیل شرکت مس آذربایجان محقق شود به صورت جدی پیگیری خواهیم شد  تا مراحل اجرایی آن انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های نیمه تمام و واحدهایی که می خواهند توسعه پیدا کنند در قالب سرمایه در گردش پرداخت می شود که در طول تاریخ صنعت آذربایجان شرقی بی‌نظیر است.

وی افزود: چون آذربایجان شرقی قطب صنایع غذایی کشور است و در این بخش نیاز به سرمایه در گردش داشتیم با این اعتبار مشکلات واحدهای تولیدی این بخش برطرف و کیفیت و کمیت آن ها حفظ می شود.

پرنیان همچنین با اشاره به جلسه ۳.۵ ساعته وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان تمام رشته های صنعتی و معدنی استان، گفت: در این جلسه توافق شد تا صنعت خودروسازی در استان گسترش یابد و خط بدنه و رنگ ایران خودرو تبریز آغاز به کار کند.

زنجیره تولید خودروی سواری در آذربایجان شرقی تکمیل می شود

وی اعلام کرد: بر این اساس زنجیره تولید خودروی سواری در آذربایجان شرقی تکمیل می شود و در ادامه موجب افزایش تولید و اشتغال رونق صنعت قطعه‌سازی آذربایجان شرقی می شود.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: در بخش خودروهای تجاری نیز تقویت شرکت‌های چرخشگر و ماشین سازی تبریز مورد تاکید بود.

وی یادآور شد: ماشین سازی تبریز به علت اینکه در فهرست واگذاری قرار گرفته است نمی تواند توسعه یابد بر این اساس تلاش می کنیم این خسارت برطرف شود.

پرنیان همچنین خاطرنشان کرد: از فردای سفر، مطالبات و پیگیری های خود را در خصوص مصوبات آغاز کردیم تا خواسته های به حق صنعتگران و مردم محقق و بی‌مهری‌های سال‌های گذشته در حق استان در این سفر رئیس جمهوری جبران شود.

وی اضافه کرد: ما هم بستر را فراهم می کنیم تا کسب و کار در استان به سهولت ایجاد و فعالیت آن نیز تسهیل شود بر این اساس مانعی برای ایجاد کسب و کار و توسعه آن در استان نباشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: توسعه در آذربایجان‌شرقی متناسب با سهم و ظرفیت استان انجام شود و در این راستا باید تلاش بسیار کنیم.

انتهای پیام /