تحول اساسی در حوزه معدن خواهیم داشت/ بخش خصوصی توانمندی داریم
تحول اساسی در حوزه معدن خواهیم داشت/ بخش خصوصی توانمندی داریم
صابر پرنیان گفت: در حوزه معدن چهار محدوده وجود دارد که کارهای لازم برای بهره برداری انجام شده است این ظرفیت فوق‌العاده و نعمت خدادادی باید اقتصاد منطقه را متحول کند.

به گزارش شمس، صابر پرنیان در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرک صنعتی اهر برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه معدن چهار محدوده وجود دارد که کارهای لازم برای بهره برداری انجام شده است این ظرفیت فوق‌العاده و نعمت خدادادی باید اقتصاد منطقه را متحول کند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به دلیل این که یک استان صنعتی است، حوزه معدن در زیر سایه صنعت مانده و آن گونه که باید توسعه می یافت و با فراوری و تکمیل زنجیره در استان تولید ثروت می شد این اتفاق نیفتاده است. امسال در حوزه معدن تحول اساسی ایجاد می شود، در این زمینه جلسات هفتگی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه علاقه مندی به سرمایه گذاری صنعتی در آذربایجان شرقی موضوع قابل توجهی است چرا که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان محسوب می شود، گفت: بیشتر مراجعه فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری، توسعه واحدهای صنعتی و افزایش تولید محصولات است که در این زمینه باید این بستر مهیا شود.

وی افزود: بزرگترین سرمایه استان بخش خصوصی توانمند است و در اکثر رشته صنعت ها کالاهایی که تا چند سال پیش وارداتی بود اکنون در داخل و حتی در این شهرستان تولید می شود.

پرنیان با اشاره به اینکه باید بیشتر به فکر تامین زیرساخت ها و رفع موانع تولید باشیم، مطرح کرد: قانون گذار در حوزه برق، وزارت نیرو را مکلف به تامین انرژی واحدهای صنعتی کرده است که در این زمینه برای رفع مشکلات سرمایه گذاران تمام تلاشمان را انجام می دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال در سفر ریاست جمهوری اعتبار بی نظیری برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی مصوب شد که امیدواریم به زودی تمام اعتبارات تخصیص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جای خالی همایش سرمایه گذاری در شهرستان اهر احساس می شود، این همایش برای توسعه و افزایش سرمایه گذاری در شهرستان تاثیرگذار خواهد بود بنابراین برای برگزاری باشکوه این همایش با تمام توان همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام /